Aanpassen tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joekie1

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
71
Hoi ieder1,

Als beginner websitebouwer heb ik het volgend probje:
Ik probeer een website te bouwen (voetbal) met in een grote tabel een kleine tabel met de top 5 rangschikking die op praktisch elke pagina te zien is. Is er een manier, zodat ik telkens na elke speeldag die top 5 niet op elke pagina handmatig moet aanpassen.
Alvast bedankt,
Kurt
 
Hernoem elke pagina waar je die top5 op hebt staan naar de extentie .php en knip de tabel van de top 5 en vervang het door dit:

PHP:
<?
include("top5.html");
?>

Maak nu een nieuw .html bestand aan en plak hierin de tabel die normaal op elke pagina komt te staan zodat de top5 er op komt...


Vervolgens kun je steeds top5.html aanpassen en deze verschijnt zo op elke pagina waar je die php-code in gebruikt.
 
Hernoem elke pagina waar je die top5 op hebt staan naar de extentie .php en knip de tabel van de top 5 en vervang het door dit:

PHP:
<?
include("top5.html");
?>

Maak nu een nieuw .html bestand aan en plak hierin de tabel die normaal op elke pagina komt te staan zodat de top5 er op komt...


Vervolgens kun je steeds top5.html aanpassen en deze verschijnt zo op elke pagina waar je die php-code in gebruikt.

Hartelijk bedankt voor de supersnelle reacties! Ik ga hier mee aan de slag. Laat wel iets weten of het me al dan niet gelukt is.
 
Hernoem elke pagina waar je die top5 op hebt staan naar de extentie .php en knip de tabel van de top 5 en vervang het door dit:

PHP:
<?
include("top5.html");
?>

Maak nu een nieuw .html bestand aan en plak hierin de tabel die normaal op elke pagina komt te staan zodat de top5 er op komt...


Vervolgens kun je steeds top5.html aanpassen en deze verschijnt zo op elke pagina waar je die php-code in gebruikt.

Kan ik hetzelfde principe toepassen met een jump-menu (staat op uitslagenpagina's om naar vorige uitslagen te navigeren). Ik geef telkens de laatste uitslagenpagina de naam uitslagenlaatste.html. Maar bij de volgende speeldag moet ik dit ook op elke pagina wijzigen.
 
Ik weet niet hoe de structuur in elkaar zit maar ik denk dat dit geen problemen op hoeft te leveren...

Aan de reactie te zien denk ik dat het met de top5 goed is gekomen?
 
Ik weet niet hoe de structuur in elkaar zit maar ik denk dat dit geen problemen op hoeft te leveren...

Aan de reactie te zien denk ik dat het met de top5 goed is gekomen?

Voor de structuur: Kijk even op www.joekie.net. Is wel in de verste verte nog niet af. Niet lachen, hé. Ben maar een beginnerken.:confused: En nee, de top 5 heb ik nog niet geprobeerd. Zal niet meer voor vandaag zijn.

Thanks,
Kurt
 
Laatst bewerkt:
mooie site, met random foto daar, tchite, frutos en boussoufa, maar je mag biglia er ook bijdoen hoor , en .. hassan :p :D :thumb:
 
mooie site, met random foto daar, tchite, frutos en boussoufa, maar je mag biglia er ook bijdoen hoor , en .. hassan :p :D :thumb:

Dat komt nog Magic Biglia. Wees maar zeker. Eerst moet ik aan die php toestanden wijs geraken.

grtz ;)
 
Ik weet niet hoe de structuur in elkaar zit maar ik denk dat dit geen problemen op hoeft te leveren...

Aan de reactie te zien denk ik dat het met de top5 goed is gekomen?

Is me gelukt met die top5..denk ik. Maar is het normaal dat ik nu geen preview kan zien?:confused:
 
Ja, PHP werkt via een server.

De bestanden kun je alleen bekijken als je een webserver hebt draaien die PHP ondersteunt.
 
Ja, PHP werkt via een server.

De bestanden kun je alleen bekijken als je een webserver hebt draaien die PHP ondersteunt.

:( 't was weer te mooi om waar te zijn: mijn host, skynet, ondersteunt geen php.
Krijg volgende melding: 500 phpwrapper internal error : ERR_MISSING_CGI_PRIVILEGE (45):evil:
 
je kan nog via andere gratis hosten een website maken, de beste die ik ken:

IFASTNET.COM

500 MB ruimte
php & mysql ondersteund
heel goede service
snelle reply's
rappe server.
......


greetz
 
je kan nog via andere gratis hosten een website maken, de beste die ik ken:

IFASTNET.COM

500 MB ruimte
php & mysql ondersteund
heel goede service
snelle reply's
rappe server.
......


greetz

Thanks. Ga ik eens proberen...:thumb:
 

Yo MagicBiglia,

Hier ben ik weer met mijn vragen zunne.:rolleyes:
Ik heb me daar een account aangemaakt bij ifastnet, maar wat nu.
Kan ik mijn site nog uploaden met WS_FTP Pro zoals ik dat tot op heden deed.:confused:
Help me, please. Alvast bedankt.
 
ja
je kan via een FTP server -programma werken !

normaal wanneer je je account gemaakt hebt, krijg je een email, daar staan de gegevens op, je ftp server.. dat ftp.ifastnet.com is :p

en dan kan je inloggen en dan doe je wat je wilt :)

greetz
 
ja
je kan via een FTP server -programma werken !

normaal wanneer je je account gemaakt hebt, krijg je een email, daar staan de gegevens op, je ftp server.. dat ftp.ifastnet.com is :p

en dan kan je inloggen en dan doe je wat je wilt :)

greetz

Yo MagicBiglia,

ik heb die email gehad met accountgegevens. Maar ik weet niet hoe ik m'n site nu moet uploaden. Zou je me aub nogmaals kunnen helpen:eek:
 
hallo joekie :)

zend eens via een mailtje op helpmij je emailadres of via dit hier als je het bekend wilt maken, ik zal je via msn verder helpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan