Aanpassen van bestaande DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Syphera

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Berichten
189
Nu ik mijn DB klaar heb en het werkt ook nog, wil ik graag enkele dingen verandert hebben.

Mijn DB heb ik gekopieerd vanuit onze oude, Alle tabellen zijn leeg gemaakt (tabellen die ik nog kon gebruiken) en nieuwe tabellen zijn aangemaakt.

Als ook formulier, alleen heb ik hier gekozen om bestaande formulieren te kopieren en deze aan te passen.

Echter als ik het nieuwe formulier nu open, dan staat er boven in titelbalk (bovenste balk, waarin ook het liggend streepje en het kruisje staan) nog de naam van het oude formulier (welke ik gekopieerd heb)

Hoe kan ik dit wijzigen?

Ook wil ik graag de achtergrond wijzigen van de formulieren.
Hoe doe ik dit?

Daarnaast staat er in de titelbalk nog de naam van de oude DB.
Dit wil ik ook graag veranderen in de naam van de nieuwe DB.
Hoe moet ik dit doen?

Graag jullie hulp, want ik ben ver gekomen, maar dit soort (misschien wel simpele dingen) lukt me niet.
 
De naam van de database (wat in de titelbalk staat) kun je aanpassen in het menu <Opstarten>. Formuliernamen verander je in de eigenschappen van het formulier, waar je bij Eigenschappen> het <Bijschrift> moet veranderen. Daar staat nu de oude naam. Hetzelfde menu heb je nodig voor een achtergrond. Je kunt de kleur veranderen, of een afbeelding gebruiken. Als je het laatste doet, bedenk dan dat de db snel heel groot wordt als je de afbeeldingen insluit. Kies dus voor de optie <Gekoppeld>. En dan uiteraard een lokatie waar iedereen toegang tot heeft, anders zie je de plaatjes niet en krijg je een foutmelding.
 
Plaatjes gebruik ik sowieso nooit in een DB, dit omdat ik vind dat een DB daar te groot en dus te langzaam van wordt.

De overige tips heb ik even toegepast, waardoor ik nu helemaal klaar ben met mijn DB.

Heb nog wel wensen, maar die kan ik toch niet maken (heb ik de kennis niet voor)
 
Waarschijnlijk kunnen we je daar nog wel enigszins bij helpen.... Ik zou daar dan wel een nieuwe vraag voor maken. Deze mag je dan op Opgelost zetten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan