• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanpassen van pivot items via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornCl

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
Hallo,

ik heb een excel document met daarin een 15 tal draaitabellen over verschillende sheets. Al deze draaitabellen zijn gebasseerd op dezelfde access query. Elke draaitabel rapporteert een ander segment van het bedrijf.

Eén van de filters ("pivot item" neem ik aan) is een datum (rapporteringsdatum : 31/01; 29/02;31/03;....). Deze wordt verticaal weergegeven in de draaitabel.
Nu had ik graag via vba code de datums van alle draaitabellen in 1 keer gewijzigd. Nu moet ik bij elke draaitabel manueel de te rapporteren datums aan/uitvinken

ik zou werken ofwel :
- via een checkbox waarbij ik dan aanvink welke data ik wil
- via een range die ik ingeef in twee velden (from ... untill...)

kan er iemand mij helpen met de code.
Alvast bedankt

Bjorn

Maak even een voorbeeld van je probleem. Zonder externe verbinding, gewoon met een tabel als bron, twee draaitabellen volstaat. Wel met datum.
En vermeld je excel versie.

welke versie van excel gebruik je?

IN de nieuwe versie zijn hiervoor slicers die je kunt aansluiten op alle draaitabellen.

Hallo

@ MJONK : we gebruiken jammmer genoeg nog steeds Excel 2003. Er staat een upgrade gepland naar 2007.

@Frans : ik heb een file opgeladen met een voorbeel databank en de bijhorende draaitabelle,. Bedoeling is dus om een aantal report dates te selecteren (meerdere in 1 draaitabel, en dat de overige zich automatisch aanpassen)

--> het netwerk laat hier blijkbaar niet toe dat ik een upload doe... Ik probeer het vanavond van thuis te uploaden.

Mvg,
Bjorn

We hebben ondertussen versie 2010 --> een slicer is een oplossing voor mijn probleem.
Heb ondertussen ook code gevonden voor de oude versie

toch bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
BjornCl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan