Aanpassen VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Beste Warm Bakkertje (Rudi)

Onderstaand een denk ik voor jou bekende macro.

Ik heb deze ooit van jou gekregen daar ik een macro zocht voor een wachtwoord. Nogmaals deze werkt echt goed en ook deze heb ik aangepast.

Nu is mijn vraag het volgende.

Bij afsluiten gaat het bestand eerst naar het verborgen tabblad: Wachtwoord, en daar na gaat de boel op "zwart" ik moet dan middels het welbekende kruisje rechtsboven in het scherm het bestand volledig sluiten om terug te gaan naar mijn bureaublad of whatever.

Nu ben ik er achter dat als ik de laatste sub weglaat, het bestand meteen afsluit en eigenlijk doet wat ik dan wil. Echter ik heb geen idee wat het bestand doet en of deze eventuele wijzigingen opslaat.

Wat wil ik graag aangepast hebben. Feitelijk wil ik niet meteen het bestand hebben sluiten, maar eerst weer terug gaan naar het begin van het bestand en dat ik mijn wachtwoord kan invoeren om eventueel opnieuw in te inloggen. Daarnaast zou ik in dat zelfde veld ook een optie willen hebben om het bestand af te sluiten, zodat ik tevens bij per ongeluk openen van dit bestand, deze meteen weer kan afsluiten.

Nu heb ik enige gegevens aangepast, maar ik kom nu het bestand niet meer in. Het scherm blijft hangen op Wachtwoordbeveiliging en de knop OK werkt niet.

Ik kan nu dus ook de VBA niet meer in.

Als iemand mij wilt zeggen hoe ik in deze de VBA kan bereiken zodat ik deze kan aanpassen of als iemand dit voor mij kan doen heel graag.

Hierbij het bestand en nee. dit is niet het bestand waar ik mee aan de slag ben, maar gewoon een test bestand voor de macro's die ik in het nieuwe bestand wil invoeren.

Bekijk bijlage masala09nieuw10.xlsm

Wellicht handig om te weten.... Wachtwoord= test

Laatst bewerkt:
En wel bedankt....... Stomme vraag, maar hoe deed jij dat dan???

Ik weet niet of Rudi dat VBA'tje geschreven had, maar ik moet zeggen...... het is geen "SH*T" haha. Positief dan, maar als ik dan zo kijk naar hoe simpel jij hem "kraakt" of op een andere manier benadert, slaan bij mij de vraagtekens toe. In feite had hij mij toen dat bestandje toegestuurd omdat ik met een financieel overzicht voor mijn vrouwtje bezig was. Gezien het feit dat min of meer Jan en Allemaal achter haar pc zat, leek het mij voor de nieuwsgierige te beschermen en met succes. Iemand heeft het namelijk wel geprobeerd en was meteen betrapt. :D

In elk geval nogmaals bedankt. Stonden codes in die ik anders weer opnieuw moest uitzoeken. Voor wat betreft het aanpassen, ik neem aan dat hij weet hoe het in elkaar steekt, maar aan de andere kant denk ik, geloof ik dat jij het bestandje ook wel begrijpt. In ieder geval ik wil de auteur niet in de haren strijken en daarom lijkt het mij wel zo netjes dit aan hem te vragen.

Laatst bewerkt:
Door een simpel truukje. Als je hem opslaat vanaf een webpagina en je opent hem in Excel, wordt deze door Excel als onveilig aangemerkt en moet je eerst op "Bewerken inschakelen" klikken. Als je dat vervolgens doet zijn nog niet alle tabs beschikbaar en crashed de VBA. Op dat moment kun je bij de VBA omgeving.

Vervolgens heb ik gekeken waarom hij niet zou werken en dat bleek een foute verwijzing achter de Ok knop in het wachtwoord formulier te zijn. Dat heb ik aangepast zodat het weer goed werkt.

Graag gedaan. En de wijziging in je vorige post is dus ook de reden dat ik je terug vewijs naar Rudi, die daar naar mijn mening sowieso beter in is dan ik :)

Ik had inderdaad de knop aangepast naar een andere naam. Was eerst "bevestigen" en had ik er uit voorwerk een knopje bij gemaakt. Ik dacht dat dat geen kwaad kon, maar kennelijk stuur je dan alles door elkaar als je de boel niet goed verwijst.

Mag ik vragen: Opslaan vanaf een webpagina.... Je bedoelt dat als ik het bestand had teruggenomen en onder een andere naam had opgeslagen dat ik dan hetzelfde kreeg......?

Ik wil enkel maar leren :rolleyes:

Het werkt niet altijd, maar je kunt het zelf proberen door het eerste document dat je plaatste op te slaan en daarna te openen.

@ Warm Bakkertje. Heb jij dit topic nog gelezen of neem je dit dan mee in de rest van mijn vraag. Als jij dit tussendoor zou willen doen, mits je uiteraard er zin en tijd voor hebt dan graag. Dan kan ik dit namelijk inladen alvast inladen op haar bestand voor financiën.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan