aanpassen waarden in andere browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiran818

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
hallo
ik zoek een scriptje oid waarmee ik een waarde kan veranderen als ik in een Netscape Browser de site open.
dit wil ik omdat bij een iframe de height="100%" niet gepakt wordt
ik heb alleen geen werkende browsercheck kunnen vinden helaas XD
misschien heb ik niet goed genoeg gezocht...
maar kan iemand mij helpen?
wat ik dus wil is dat height="100%" vervangen wordt door bijv. height="800px" wanneer de site geopend wordt met bijv. Netscape of Firefox

Een browser check is af te raden, er zijn zoveel verschillende user agents en de browser is onderhevig aan veranderingen. Je moet dus gewoon kijken naar hoe ze je opdracht uitvoeren en daar eventueel aanpassingen op doen.

Zorg allereerst voor goede code, valideer je (x)html en je CSS. Gebruik een strict doctype en voorkom het gebruik van (i)frames. Dit voorkomt de grootste verschillen in browsers.

Een mogelijke oplossing voor het probleem met de height='100%' zou bijvoorbeeld zijn dat je met javascript de offsetHeight van het element waar het iframe inzit opvragen en dan de offsetHeight van het iframe daar mee vergelijken -en eventueel aanpassen. Dan hoef je helemaal niet te kijken naar het merk browser, slechts naar hoe ze je code interpreteren.

ik heb ondertussen zelf een browsercheck geschreven die gewoon de ene of de andere line print.

@JP Romein: kan je daar meer uitleg bij geven? misschien een voorbeeldje? wamt dat vindt ik wel interesant :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan