Goedemiddag,
Hopelijk kan iemand mij helpen met het aanpassen van onderstaande code. Deze werkt prima alleen het lukt mij niet om deze uit te breiden.
Deze code zoekt naar het trefwoord "Totaal" en als deze is gevonden wordt er een pagina einde ingevoegd. Graag zou ik willen dat na deze actie er een rij wordt ingevoegd en daarin de header die op rij 1 staat wordt geplakt. (in mijn originele bestand is deze header onderdeel van een tabel die meer of minder kolommen kan hebben)
Een 2de wens die ik heb is dat deze code geen pagina einde invoegd midden in een cluster omschrijvingen (bijvoorbeeld ergens in E25 t/m 39 of 42 E43 t/m E63
In het voorbeeldbestand heb ik geprobeerd het toe te lichten.
Hopelijk kan iemand mij helpen met het aanpassen van onderstaande code. Deze werkt prima alleen het lukt mij niet om deze uit te breiden.
Deze code zoekt naar het trefwoord "Totaal" en als deze is gevonden wordt er een pagina einde ingevoegd. Graag zou ik willen dat na deze actie er een rij wordt ingevoegd en daarin de header die op rij 1 staat wordt geplakt. (in mijn originele bestand is deze header onderdeel van een tabel die meer of minder kolommen kan hebben)
Een 2de wens die ik heb is dat deze code geen pagina einde invoegd midden in een cluster omschrijvingen (bijvoorbeeld ergens in E25 t/m 39 of 42 E43 t/m E63
In het voorbeeldbestand heb ik geprobeerd het toe te lichten.
Code:
Sub Specificatie_pagebreak()
Dim FoundCell As Range
Dim FirstAddress As String
Dim PrevAddress As String
Dim SearchTerm As String
verwijder_bestaande_pagebreak
SearchTerm = "Totaal"
With Columns("E")
Set FoundCell = .Find(SearchTerm, LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart, MatchCase:=True)
If Not FoundCell Is Nothing Then
FoundCell.Name = "FirstAddress"
Do
PrevAddress = FoundCell.Address
ActiveSheet.HPageBreaks.Add Before:=Range(PrevAddress).Offset(1, 0)
Set FoundCell = .FindNext(FoundCell)
Loop While FoundCell.Address <> Range("FirstAddress").Address
Else
MsgBox "Pagina instelling niet gelukt; Controleer trefwoord Totaal", vbExclamation
End If
End With
End Sub
Sub verwijder_bestaande_pagebreak()
Dim lX As Long
For lX = ActiveSheet.HPageBreaks.Count To 1 Step -1
ActiveSheet.HPageBreaks(lX).Delete
Next
End Sub
Bijlagen
Laatst bewerkt: