• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassing in database worden niet aangepast in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuyVerdult

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2014
Hi,

Ik heb bijvoorbeeld de gegevens van de database in een cel aangepast, waardoor de filter in de database ook een criteria minder heeft. Deze gegevens worden echter niet in de draaitabel aangepast.

Ik pas bijvoorbeel de tekst in een cel "Finance, Interim" aan naar "Finance". Nu vervalt de filter in de kolom "Finance, Interim" en hangt de cel nu onder de filter "Finance". Echter in de draaitabel (ander tabblad) blijven de gegevens ongewijzigd en behoud hij de inhoud van de cel (Finance, Interim) en dus ook de filter. Dit wil ik niet en moet excel ook automatisch aanpassen in de draaitabel etc.

Wie kan mij hiermee opweg helpen?

Alvast bedankt. Gr. Guy

Ik heb het denk ik opgelost door "Opties voor draaitabel" (rechterklik tabel) en onder de tab "gegevens" een vinkje te plaatsen bij gegevens vernieuwen bij het openen van het bestand.

Guy,

als je rechtsklikt op de draaitabel, dan kun je ook kiezen voor "vernieuwen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan