Aanpassing resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgeM

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn vraag,
hoe kun je je homepage configureren, dat wanneer
gebruikers met een hogere resolutie jouw pagina
in het "midden"te zien krijgen. Dus links en rechts
"lege kaders". Gebruikers met 800 x 600 krijgen de
homepage "pagina-vullend" te zien.
is dit een simpel script binnen HTML of . . . . ?
Bedankt.

Dat kan op diverse manieren.

1. mbv frames, aan weerzijden een leeg frame plaatsen en het content frame 800 pixel breed maken.

2. mvv tabellen, content in een tabel zetten en die 800 pixel breed maken en gecentreerd alignen

3. mbv css, door een div gecentreerd te positioneren.

Ik kies voor methode 3, dat werkt het snelst.

Ik ga voor optie 2... Niet het handigst en/of snelst maar wel zo stevig. Je weet altijd dat het goed uitkomt. CSS positionering doe je met beeldpixels en op 800x600 is dat weer anders als op 1024x768 en dan kan de boel gaan schuiven... Dan staat het geheel niet gecentreerd meer maar rechts uitgelijnd :(. Gewoon een tabel maken en daarin mag je wel met procenten werken, als je de buitentabel maar op een pixelaantal zet, bijvoorbeeld 800 pixels.

Tsja, ik ontwerp m'n pagina's in Netobjects Fusion.
Iemand daar mee bekend ?
CSS positionering komt mij onbekend voor, is dit
wel mogelijk binnen Netobjects?

Hmmm... Weer eens wat anders dan Frontpage of Dreamweaver :D. Ik ken Netobjects weer niet maar er zal vast wel een functie in zitten om een broncode aan te passen. Ben je bekend met HTML of ontwerp je alles in visuele mode? Indien het eerste wel het geval is kun je natuurlijk met CSS aan de gang en tabellen proberen. Een CSS voorbeeldje:

Code:
<style type="text/css">
<!--
.position {
	left: 300px;
	top: 250px;
	position: absolute;
}
-->
</style>

Gebruik nu bij elk gewenst object de classnaam "position" (class="position").

Ik werk inderdaad veelal in visuele mode.
Misschien moet ik me maar eens meer gaan verdiepen
in HTML. In ieder geval bedankt voor de reactie....

Lijkt me in dit geval beter idd :). Maar toch kun je optie 2 wel proberen door gewoon een tabel aan te maken, te centreren en dan op 800 pixels zetten. Pas op dat je niet per ongeluk % neemt anders krijg je een 8 pagina's brede tabel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan