Beste mede Excellers,
Ik moet de over uren van mijn werknemers in kaart brengen. Dit wil ik eenvoudig doen door de extra gewerkte en opgenomen uren te registreren.
Dit kan ik doen door 0100 in te voeren dat vervolgens wordt geregistreerd als 01:00.
Ik heb hiervoor de volgende code gevonden:
Maar het lukt mij niet meerdere "ranges" in de code te verwerken. Ik heb het geprobeerd met:
of
Het ongelukkige zit hem denk ik in een heel klein hoekje. Wie kan mij hiermee helpen?
Je zou mij er een groot plezier mee doen.
Groeten,
Peter
Ik moet de over uren van mijn werknemers in kaart brengen. Dit wil ik eenvoudig doen door de extra gewerkte en opgenomen uren te registreren.
Dit kan ik doen door 0100 in te voeren dat vervolgens wordt geregistreerd als 01:00.
Ik heb hiervoor de volgende code gevonden:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
'invoeren van tijd in gehele getallen
On Error Resume Next
If Intersect(target, Range("B7:B380")) Is Nothing Then GoTo Einde
If IsEmpty(target) Then GoTo Einde
If Hour(target.Value) <> 0 Or Minute(target.Value) <> 0 Then GoTo Einde
Application.EnableEvents = False
If Int(target.Value / 100) < 0.1 Then
target = "00:" & target.Value
Else
target = Int(target.Value / 100) & ":" & Right(target.Value, 2)
End If
Application.EnableEvents = True
Einde:
ActiveSheet.Calculate
End Sub
Maar het lukt mij niet meerdere "ranges" in de code te verwerken. Ik heb het geprobeerd met:
Code:
“B7:B380", "D7:D380", "J7:J380"
Code:
Range("B7:B380"), Range("D7:D380"), Range("J7:J380")
Het ongelukkige zit hem denk ik in een heel klein hoekje. Wie kan mij hiermee helpen?
Je zou mij er een groot plezier mee doen.
Groeten,
Peter