Aanraden software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Is er nog software dat jullie me aanbevelen om op mijn comp. te zetten zodat hij een beetje soepeltjes loopt??
Ik heb al een goeie firewall (zonealarm) een goeie virusscanner (Norton 2003) ik heb Mailwasher ook al.
Maar is er nou nog iets waarvan jullie zeggen ja dat zou je kunnen instaleren??:cool:

- Ad-Aware/Spybot. (Gaat spyware tegen)
- Hijackthis (geen idee hoe ik het moet uitleggen)
- Download accelerator (naam zegt het al)
- Aida32 (Kan je mee zien wat er allemaal in en op en aan je computer zit)
Tja meer weet k niet echt
er zijn vast meer mensen op deze site die je kunnen helpen.

sorry dat ik er geen links bij heb gezet mar had niet veel tijd
zoek anders even op Google voor de download sites.
veel succes ermee

[Cage] :thumb:

Laatst bewerkt:
Het soepel lopen heb je ook grotendeels zelf in de hand hè...

Ruim regelmatig je tijdelijke internet bestanden en cookies op. Scan van tijd tot tijd inderdaad op spyware met Ad Aware te verkrijgen via www.lavasoft.nu
Defragmenteer ook regelmatig.
Hier kom je al een eind mee :thumb:

bedankt bedankt bedankt......
Maar zou iemand anders uit kunnen leggen wat Hijackthis is??

-Grote meerderheid van trojaanse paarden die met autostart ( zelfstart) werken evenals spyware die via autostart in je register kruipt.
-Kwaadwillende registerwijzigingen (door bv virussen).
-Verdere niet goedgekeurde zelfstartende software.

Al deze pogingen tot registerwijziging en /of uitbreiding worden door Regprot opgevangen. Het progje vraagt vervolgens om toestemming voor deze wijzigingen/uitbreidingen. Zo kun je steeds zien of zich iets onrechtmatigs in je register wil nestelen. Als je het niet vertrouwt druk je gewoon op de delete knop of op de mogelijkheid het bestaande registeritem te laten staan zoals het al was.
Als het prog start loopt het je bestaande zelfstartende programma's af, die keur je gewoon goed (als je zeker weet dat je startup lijstje geen problemen bevat). Daarna zie je Regprot alleen als zich een registerwijziging/uitbreiding aandient. Zeer handig, neemt vrijwel geen ruimte in.

K heb nog een klein vraagje!?

Ik heb allang niet meer ge-update. nou wou ik dat dus gister doen. ik starte live-update op en hij zijn datie zo'n beetje 4 mb aan virus-definities moest ophalen. dus ik laat live update z'n gang gaan, toen die klaar was kon ik op volgende klikken, toen stond er een scherm met watie allemaal ge-update heeft. er stonden 4 dingen (onder andere virus definities) voor alle dingen stondt een vinkje behalve voor virus definities(daar stond een rood kruisje voor)

Hoe kan dit??

(khoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd:D )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan