Aanschaf audiokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
83
Hallo :)

Ik wil een audiokaart aanschaffen voor mijn PC, ik heb een ASRock 990FX Extreme4 moederbord, weet iemand een leuke / goede audiokaart?

Budget is eigenlijk maximaal 100 euro, iets eroverheen kan geen kwaad. :)
Heb zelf even gekeken naar de Asus Xonar D2X/XDT (7.1 sound) http://www.alternate.nl/html/product/Asus/Xonar_D2X-XDT/45558/?tk=7&lk=4242
Is dit wat?

Alvast bedankt voor de moeite! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Creative sbs 5.1 560, heb ik al aantal jaren zal dus waarschijnlijk ook dan een nieuwe set moeten aanschaffen?
 
Hoi...

Heeft totaal geen zin om een audiokaart in te zetten in combinatie met deze speakerset. Ook bovengenoemd kaartje brengt niets extra's ten opzichte van wat je mobo al onboard heeft. Pas na aanschaf van een echt goede speakerset(maar dan ook ECHT goed) zou je eens kunnen overwegen om een ECHT goede audiokaart aanteschaffen.

Mobo:
7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec)
- Premium Blu-ray audio support
- Supports THX TruStudio™
 
7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC892 Audio Codec)
- Premium Blu-ray audio support
- Supports THX TruStudio™

Is bovenstaande wat er al qua audio op men mobo zit?
En wat versta je onder een ECHT goede speakerset?
 
Laatst bewerkt:
Ja, datgene zit al op je moederbord ..

Een goede speakerset sluit je niet rechtstreeks aan op je geluidskaart, daar zet je een nette versterker/receiver tussen .. (maar of je dat wel wilt?, smaken verschillen nogal en kan de prijs behoorlijk omhoog drijven)
Die kaart die TS aangaf heeft een S/N van 118 dB, een erg goede (professionele?)
Desondanks is de door Dennisdennis12 aanbevolen kaart zeker geen slechte.
 
Laatst bewerkt:
Ach ..slecht is die niet maar voegt in deze samenstelling niets extra's toe.
Huidige speakersetje is veel te licht voor ook maar volledig gebruik te kunnen maken van een betere kaart. Leuk voor huis, tuin en keuken maar meer ook niet.
En daar is de onboard nu voldoende voor.
Ts'r eerst maar eens aangeven wat hij/zij eigenlijk verwacht qua geluid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan