aanschaf dvd-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb een pentium III met daarin twee sleuven.

Daarin zit nu een cd rom speler en een cd brander.

Graag zou ik daar een dvd-speler en recorder bij doen.

Weet iemand of dat mogelijk is. Bestaat er b.v. een dvd-recorder/speler die ook cd rom's kan afspelen.

Verder nog een vraag waarop moet ik letten bij het aanschaffen van een dvd speler/recorder.

Ik weet dat er iets is met plussen en minnen, maar wat het verschil tussen het ene en het andere is?

Verder nog de vraag. Als ik eenmaal zo'n dvd recorder heb aangeschaft kan ik dan alles van het internet downloaden en branden of zijn daar weer regels aan verbonden. b.v. dat je eerst geld moet betalen of dat er een beveiliging ergens op zit, zodat je niet kan downloaden?

Ik hoor het graag groetjes, Leonie

Geplaatst door goudvis123
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik heb een pentium III met daarin twee sleuven.

Daarin zit nu een cd rom speler en een cd brander.

Graag zou ik daar een dvd-speler en recorder bij doen.

Weet iemand of dat mogelijk is. Bestaat er b.v. een dvd-recorder/speler die ook cd rom's kan afspelen.

>Als je een DVD-brander gaat kopen, kan hij altijd ook CD-roms lezen en (volgens mij ook altijd) CDs branden... Dus lezen is sowieso nooit het probleem. :)

Verder nog een vraag waarop moet ik letten bij het aanschaffen van een dvd speler/recorder.

>De fabriek doet je graag geloven dat je heel erg zwaar een 8x brander nodig hebt, maar dat is eigenlijk niet echt waar; het is zelfs verstandig om als stelregel te houden je DVDs nooit zo snel te branden, omdat branders gewoon per definitie meer fouten gaan branden als ze sneller gaan branden.. DUS: Als je niet een HEEL erg druk leven hebt, en wel een paar minuten meer kan wachten om een GOEDE dvd te branden, heb je *echt* niet veel sneller nodig dan 4x. (Mijn mening hoor, niet een feit natuurlijk. :) )

Ik weet dat er iets is met plussen en minnen, maar wat het verschil tussen het ene en het andere is?

>Het zijn gewoon twee verschillende standaarden, de een door sony ingevoerd, de andere door Philips, en ze willen natuurlijk dat die van hun het belangrijkst wordt. Tegenwoordig kan je echter heel goed een multistandaard brander kopen, die brandt + EN -, dus hoef je je bij de aanschaf nooit druk te maken over dat verschil. Misschien wel belangrijk: als je een DVDspeler hebt, speelt deze niet altijd alle soorten af... Dus check dan je merk eerst hier:
DVD Player report

Verder nog de vraag. Als ik eenmaal zo'n dvd recorder heb aangeschaft kan ik dan alles van het internet downloaden en branden of zijn daar weer regels aan verbonden. b.v. dat je eerst geld moet betalen of dat er een beveiliging ergens op zit, zodat je niet kan downloaden?

>Je mag natuurlijk nooooooit volledige films van internet downloaden, want dat is copyright materiaal...... *DUS*: Volledige hollywood films op DVD branden is ten strengste verboden. Is het echter een amateur film van iemand die het niet erg vind als je dat op DVD zet, is dat natuurlijk weer geen enkel probleem. Dus, net als met boeken bijv.: je mag niet dingen kopieren waar copyright op zit! Moet je natuurlijk ook niet gaan doen, want de studio's moeten wel geld blijven verdienen... :evil:

Ik hoor het graag groetjes, Leonie

>Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb? Anders hoor ik het graag van je!

groeten,
Dominique

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan