Aanschaf game-pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Madmaxos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2012
Ik wil graag een desktop kopen waarop ik Guild wars 2 top-perfomance kan spelen. Ik speel het nu op een mac met parrallels maar dat is alles behalve ideaal. Bij deze desktop hoeven geen muis, toetsenboord of beeldscherm, die heb ik zelf al. Zelf heb ik al wat rondgesnuffeld op internet en ik had al een mooie computer gezien, helaas niet verkrijgbaar in Nederland, maar hij kost in Amerika $1299 wat neerkomt op iets minder dan €1040. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met maximaal dit bedrag een zelfde computer(CyberPower PC Black Pearl) zelf samen te stellen, hij mag natuurlijk ook iets minder zijn, want ik snap dat ik niet per se 16GB geheugen nodig heb, ook een 2GB grafische kaart is misschien iets teveel van het goeie. Wel maakt dit het makkelijk om in de toekomst nog games op hoge setting te kunnen spelen. Iemand advies wat voor een samenstellig het beste is? mijn budget gaat dus tot de €1100 (liever lager :P)

Laatst bewerkt:
iets uit Amerika bestellen is niet slim je moet dan ook nog douane rechten en invoer kosten betalen dit zal uiteindelijk duurder uit komen dan dat je het gewoon in Nederland koopt
voor 1000 euro heb je een prima game pc klikerdeklik
deze pc voldoet aan je eisen ook toekomst gericht is de pc prima je kan em naar 5Ghz overklokken als het moet
de videokaart kan iedere game met gemak aan guild wars 2 zou hij zonder problemen op ultra moeten spelen
je kan er in de verre toekomst een 2de HD7850 naast plaatsen dan ben je dan ook weer up to date

Bedankt voor de snelle replies!
Die samengestelde computer ziet er erg goed uit. Windows hoef ik gelukkig niet te kopen, ik heb hier ultimate liggen (weliswaar gebrand, maar nooit problemen mee gehad). Verder had ik nog wat kleine vragen. Bij het overklokken van processors is er altijd het risico dat hij kapot gaat? is dat bij deze processor ook zo en hoe groot zou die kans dan ongeveer zijn? is de computer stil? Ik hoef namelijk geen vliegtuig te kopen ;). Voor de rest ziet het er erg goed uit, het 8GB geheugen en de 64GB SSD spreken mij erg aan. Verder heb ik hier nog een videokaart in een kapotte pc zitten: een Club geforce 9500 van 1024mb, maar het heeft geloof ik geen zin om die er dan nog naast te plaatsen, en die is binnenkort denk ik ook niet goed genoeg meer?

Die videokaart 7850 heb ik zelf ook, en dat ding draait zeker lekker, minecraft op hoogste stand met 230 fps? xd

Lol minecraft vraagt niks. Mijn broertje speelt hem met een Saphire 4550 512mb op 150 fps.

de geforce 9500 kun je weg gooien daar heb je niks aan en die kun je ook niet ernaast plaatsen
de pc is redelijk stil zodra er zwaar gegamed word dan zul je de videokaart lichtjes horen draaien maar niet zo hard als een stofzuiger

sinds je toch geen windows meer nodig hebt hou je ruim 80 euro over dit kun je besteden aan een sterkere videokaart
klikerdeklik

overklokken is altijd risico vol echter heeft het moederbord een automatische overklok in de bios waardoor je vrij veilig kun overklokken
door gewoon 1 druk op de knop overklok in te drukken

Laatst bewerkt:
OK, echt superbedankt firest0rm, ik denk dat ik die dan ga kopen, hij ziet er supernice uit

ben wel een DVD speler vergeten die moet je er nog bij zetten of je gebruikt de dvd speler uit je oude pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan