Aanschaf hulp nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hoi,
Voor m'n studie (bouwkunde) heb ik een nieuwe laptop nodig. De volgende pgms gebruik ik veel: (en dan o.a. grote complexe modellen invoeren en renderen en A0-posters maken minimaal 300dpi).
- Autocad 2010
- BIM
- Photoshop
- Illustrator
- Indesign
- 3DS Max
- Sketchup
- Vray
(Software kan ik via de uni regelen.)
De uni adviseert voor alle studenten (vrij algemeen dus).
http://w3.tue.nl/fileadmin/dict/objects/NSC/specificaties-notebook2010-2011.pdf
Maar wat zou voor mij een goede en betaalbare aanschaf zijn. Ik heb niet echt een budget, een laptop is sowieso een rib uit m'n lijf maar hij zal er wel moeten komen want m'n ouwe ibm staat uren te stampen op ieder ontwerpje.
Misschien beter een Mac? Of....
Graag advies. Alvast bedankt, Noor

Van Macs heb ik geen kaas gegeten, van Windows based machines een klein blokje.
Welk prijskaartje hangt er aan die machine die je post?

Je hebt iig qua programma's die je gaat gebruiken een krachtige processor, videokaart en liefst 4 gig (te gebruiken) geheugen nodig (beter nog is 6). Om meer dan 3,2 gig te kunnen gebruiken heb je iig een 64bits Windows nodig en geen 32bits (maar ik vermoed dat de 32bits versies inmiddels anno 2011 al not-done meer zijn)

In de laptop zit wel een workstationkaart. Dat is dus dan alweer een groot voordeel met de programma's die jij gebruikt.

Sorry, voor de late reactie. Was tussendoor erg druk met tentamens.
Maar heb toch nog graag hulp.
Wat is 't voordeel van 'n workstation? Ik werk altijd gewoon "los".
En een macbook is die dan met een vergelijkbaar intern geheugen sneller bij grafisch werk of vooral duurder.
Als ik op de site van acesdirect kijk, raak ik gelijk de weg al kwijt.
Vind o.a. deze http://www.acesdirect.nl/product/4704181/hp_elitebook_8540w_core/
is 1375 incl.BTW
Graag advies en alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan