Aanschaf joystick, welke is de beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimage

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Heb vandaag van de buurman op de zaak Ms Flightsimulator 2000 te leen gekregen.
Het was volgens hem wel het handigste om hier een joystick bij te gebruiken, zodoende wil ik er 1 aanschaffen.
Ben echter geen pc-gamer (vroeger wel PS1) en heb totaal geen verstand van die dingen.
Welke zouden jullie me aanraden te kopen?
En wat is een beetje een leuk spel om erbij te kopen (het liefst ook iets wat met vliegen te maken heeft).

wat is je budget, en vind je het nodig om bijv force-feedback te hebben (dus dat ie trilt) en moet er ook een apparte gashendel bijzitten?

Geld is het probleem niet (niet echt een budget dus), meer de ontbrekende kennis over die dingen.
En zo'n aparte gashendel lijkt me wel handig, toch?

MS Sidewinder Force Feedback pro 2

ff2_1.gif

And if money is not the issue...

HOTAS Cougar

duo1.jpg

Deze is wel zeer duur, maar je krijgt dan ook wel waar voor je geld!

Voor minder dan een force feedback zou ik niet gaan. Dus: joystick 1 heeft force feedback, trilt dus... De cougar is zeer duurzaam, en een exacte F16 replica en vliegt zeer precies.

Het is in ieder geval zeer belangerijk bij een joystick voor vluchtsimulatie dat je de 3D controle hebt, dus rudder, pitch en yaw, of maw de de joystickhandle moet ook om zijn as kunnen draaien...

Laatst bewerkt:
Ga denk ik eens op zoek naar zoiets als de bovenste uit jouw reply.
De onderste is zeker een schitterend ding, ik weet echter niet of deze beginnende hobby ook een echte hobby gaat worden en om dan gelijk al € 380,- uit te geven.
Bedankt voor je reactie :thumb:

Tweedehands? Ebay, marktplaats, advalvas?

Als ik zoiets wil hebben koop ik het liever nieuw i.v.m. de garantie ;)
Ik heb even bij mijn pc-boer op de site gekeken en jammer genoeg heeft hij slechts als dikste joystick de Logitech Wingman 3D force joystick.
Geloof ik niet echt een wereldding, ff kijken of er wat ruimer gesorteerde winkels in de buurt van R'dam te vinden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan