marloes72
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 apr 2007
Ik ben op zoek naar een laptop ter vervangen van mijn desktop. Eén computer waar ik zowel thuis als elders mee kan werken is overzichtelijk. Maar het moet dus wel een krachtige laptop zijn. Ik doe er nogal veel mee en vaak ook meerdere dingen tegelijk. Ik wil in elk geval een i7 processor erin met 4 cores. En 8 gb geheugen. En een goede videokaart. Maar qua prijs moet ik (liefst ruim) onder de 1000 euro blijven. Ik had mijn oog laten vallen op de Asus N56. Maar die is niet zo goed meer verkrijgbaar. Toen ik verder ging zoeken vond ik de opvolger; de Asus N550. Die is nog niet algemeen verkrijgbaar en nu ook nog te duur. Maar ik verwacht dat hij in prijs zal dalen en beter verkrijgbaar zal worden als de oude versie er helemaal uit is. Ik heb geen haast, dus ik kan wachten op een mooie aanbieding. Maar ik las deze week voor het eerst een review http://nl.hardware.info/reviews/4759/asus-n550-cm068h-review-luxe-krachthttp://. Hij komt daar best goed uit. Maar over het scherm las ik onder andere:
De bedoeling is dat ik o.a. serieus foto's ga bewerken met deze laptop met Adobe Photoshop Elements. Ik heb voor een 15 inch monitor gekozen omdat de laptop dan een stuk minder zwaar is en dus makkelijker mee te nemen. Maar voor thuis vind ik deze maat te klein, dus wil ik de laptop thuis aansluiten op mijn externe monitor. Hoe zwaar moet ik dan deze informatie laten wegen? Kan ik wel foto's bewerken op het scherm van de laptop, of is dat echt uitgesloten? En zijn er in deze prijsklasse goede alternatieven met dezelfde specificaties maar een beter beeldscherm?
Het kleurbereik laat steken vallen door onder- en oversaturatie van de kleuren. De helderheid en het contrast zijn echter wel goed, samen met de geringe afwijking van de kleurtemperatuur en de gammawaarden. Voor algemeen gebruik is dit dus een prima notebook, maar kleurkritisch werk is niet aan te raden. Na kalibratie zijn een aantal kleuren wel goed terug te brengen, maar voor een perfecte sRGB zijn de kleuren niet toereikend genoeg.
De bedoeling is dat ik o.a. serieus foto's ga bewerken met deze laptop met Adobe Photoshop Elements. Ik heb voor een 15 inch monitor gekozen omdat de laptop dan een stuk minder zwaar is en dus makkelijker mee te nemen. Maar voor thuis vind ik deze maat te klein, dus wil ik de laptop thuis aansluiten op mijn externe monitor. Hoe zwaar moet ik dan deze informatie laten wegen? Kan ik wel foto's bewerken op het scherm van de laptop, of is dat echt uitgesloten? En zijn er in deze prijsklasse goede alternatieven met dezelfde specificaties maar een beter beeldscherm?