aanschaf krachtige laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik ben op zoek naar een laptop ter vervangen van mijn desktop. Eén computer waar ik zowel thuis als elders mee kan werken is overzichtelijk. Maar het moet dus wel een krachtige laptop zijn. Ik doe er nogal veel mee en vaak ook meerdere dingen tegelijk. Ik wil in elk geval een i7 processor erin met 4 cores. En 8 gb geheugen. En een goede videokaart. Maar qua prijs moet ik (liefst ruim) onder de 1000 euro blijven. Ik had mijn oog laten vallen op de Asus N56. Maar die is niet zo goed meer verkrijgbaar. Toen ik verder ging zoeken vond ik de opvolger; de Asus N550. Die is nog niet algemeen verkrijgbaar en nu ook nog te duur. Maar ik verwacht dat hij in prijs zal dalen en beter verkrijgbaar zal worden als de oude versie er helemaal uit is. Ik heb geen haast, dus ik kan wachten op een mooie aanbieding. Maar ik las deze week voor het eerst een review http://nl.hardware.info/reviews/4759/asus-n550-cm068h-review-luxe-krachthttp://. Hij komt daar best goed uit. Maar over het scherm las ik onder andere:

Het kleurbereik laat steken vallen door onder- en oversaturatie van de kleuren. De helderheid en het contrast zijn echter wel goed, samen met de geringe afwijking van de kleurtemperatuur en de gammawaarden. Voor algemeen gebruik is dit dus een prima notebook, maar kleurkritisch werk is niet aan te raden. Na kalibratie zijn een aantal kleuren wel goed terug te brengen, maar voor een perfecte sRGB zijn de kleuren niet toereikend genoeg.

De bedoeling is dat ik o.a. serieus foto's ga bewerken met deze laptop met Adobe Photoshop Elements. Ik heb voor een 15 inch monitor gekozen omdat de laptop dan een stuk minder zwaar is en dus makkelijker mee te nemen. Maar voor thuis vind ik deze maat te klein, dus wil ik de laptop thuis aansluiten op mijn externe monitor. Hoe zwaar moet ik dan deze informatie laten wegen? Kan ik wel foto's bewerken op het scherm van de laptop, of is dat echt uitgesloten? En zijn er in deze prijsklasse goede alternatieven met dezelfde specificaties maar een beter beeldscherm?

Hoi,

Denk dat gezien je een I7 wil niet echt lager komt, en daarom zou deze ook een optie zijn prima merk wel een iets mindere videokaart maar voldoende voor wat je wilt gaan doen met het notebook.

Ps en foto bewerken kan hier ook mee en een extern scherm speelt hier ook prima op.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je toch wel compromissen zult moeten sluiten. Afhankelijk van hoe "goede videokaart" gedefinieerd is.

@modag, 1366x screen en 4cell batterij voor 1000 euro? vind ik persoonlijk toch wel erg magertjes voor dat geld. Lijkt alsof je honderden euro's meer betaald puur omdat het een touchscreen heeft.

Ik game niet, maar wil wel gemakkelijk video's kunnen bewerken. Touchscreen vind ik niet belangrijk. Full HD vind ik wel belangrijk.

Kan ik dan misschien beter toch niet wachten en voor de N56 gaan? Hoewel de prijs van de N550 denk ik gegarandeerd gaat zakken als de N56 er helemaal uit. Zo gaat dat meestal met nieuwe types.

Of weet iemand een goed alternatief? De Toshiba heeft geen full hd scherm.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Is een foutje moest deze hebben maar aangezien de ts een I7 wil kom je volgens mij niet echt lager qua prijs en kwaliteit denk ik zo. En de Asus bij de ts komt niet echt goed over wat me trouwens tegenvalt van Asus.

Ps hier is de N56 voorradig en stuk goedkoper dan

Laatst bewerkt:
Met 6 Gb geheugen. Ik wil er graag 8. Het TN scherm van de Asus N56VB komt er juist goed uit volgens mij. Weinig afwijkingen. De N505 heeft volgens mij een IPS paneel, maar wat meer afwijkingen. Ik kan de N56VB met 8 GB geheugen echt nergens meer vinden. En ik weet dus niet of de N505 wel zo'n goede aanschaf zou zijn in mijn geval. Vandaar mijn vraag. Misschien weet iemand een alternatief?

Hoi,

Je weet dat het geheugen niet zo probleem is nu 6 gig (4+2) is makkelijk aante passen naar 8 gig en gezien de prijs van de n56 vb blijf je ook nog binnen je budget en dit heeft geen gevolgen voor je garantie.

Aan een desktop wil ik zelf nog wel eens sleutelen, maar aan een laptop doe ik dat liever niet. Bovendien moet ik hem gaan kopen bij een winkel die voor mij totaal onbekend is en dat voelt niet zo goed. Ik ben nu vooral ook benieuwd naar of er alternatieven zijn die ik misschien over het hoofd gezien heb. Vandaar mijn vraag..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan