Aanschaf Laptop 500 tot 600 Euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter 5i5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

5i5

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Hallo,

Ik ben van plan een laptop te kopen. Heb de volgende op het oog: Compaq Presario CQ60-300SD bij Wehkamp.

Mijn budget ligt rond de 400 Euro. Ik zou de laptop graag mee naar school willen nemen en gebruiken voor:
  • Word, Netbeans, internetten.
  • Gamen (oudere spellen zoals Need for Speed Underground 2, Fifa 07 en Combat arms).

Is dit dan een goede laptop om aan te schaffen?
Heeft iemand een mogelijk betere suggestie?

Alvast bedankt. :thumb:

Laatst bewerkt:
Okay, ik zal eerlijk zijn.
Een hele matige budget processor en een waardeloze videokaart en verder is 2048 MB naar mijn idee het minimale als je Vista draait ( wel voldoende hoor ) .....
Ook al zijn de games al wat ouder betwijfel ik zeer of deze lekker zullen draaien op deze laptop.
Het probleem is ( dat zal je wel weten ) je budget. Je kan hier helaas niet veel voor verwachten. Als je € 200,- meer kan uitgeven dan zal je een heel verschil zien. Voor internetten en mailen en Office en dergelijke zal hij wel voldoende zijn.

Oké bedankt voor je snelle reactie en eerlijke mening.

Het mag duidelijk zijn dat ik het liefst zo min mogelijk geld uitgeef, maar als het moet geef ik graag wat meer geld uit.

Ik heb weer snel even Wehkamp door zitten bladeren, zou dit beter zijn:

500 Euro
Packard Bell EasyNote MH36-U-020 laptop
+ Maar 500 Euro.
- Rond touchpad vind ik maf.

600 Euro
HP dv7-1220ed laptop
+ Een brute kracht volgens mij. :P
- Wel vervelend dat ie 3,5kg is aangezien ik hem elke dag mee naar school wil nemen.

PS: (Ik ben van plan Vista direct van de laptop af te mikken en er XP op te zetten, vind ik sneller werken en ik ben er aan gewend.)

Laatst bewerkt:
Dan zou ik zeker die HP nemen van 600.
200 Euro meer en een wereld van verschil.
Veel betere CPU en dubbele hoeveelheid RAM ( hij gebruikt overigens maximaal 3.25 GB en een veel betere videokaart. En het verschil is slechts 200 Euro !!

Maar zou je voor 600 euro geen betere laptop kunnen vinde? Met een duo 2 core in plaats van een pentium dual core? en een 9200M GS is tog ook nie geweldig niet?

http://www.laptopshop.nl/product/66193/samsung-r505-fs04nl.html

maar een voorbeeld hoor, maar hij heeft wel een gewone duo core en een (denk ik) betere videokaart

Bedankt voor de reacties. Ik mag wel eens iets aan mijn zoek kwaliteiten gaan doen, want als ik nu op Laptopshop ga kom ik nog niet op de Samsung laptop uit.

De Samsung heeft
+ Een iets betere processor.
+ Extra's: anti-kras laag en een anti-bacterieel toetsenbord (,altijd handig :P).
+ Blijkbaar een iets betere videokaart.
+ Hij heeft een kleiner beeldscherm > minder gewicht. :)
- Wat minder RAM

Wel zit ik een beetje in de knoop met het merk, bij Samsung denk ik aan een TV en niet aan een laptop, ik weet dat HP ook beter bekend staat om zijn destkop computers maar toch is Samsung wel OK?

Samsung heeft zich nog maar pas op de laptopmarkt gemeld maar naar wat ik gehoord heb is het tog een vrij goed laptopmerk. Bovendien 1 gb ram verschil is niet zo heel groot. Ga je amper merken met wat jij van plan bent om met je laptop te doen:thumb:

Laatst bewerkt:
Goed idee, want die acer heeft weer een pentium dual core en die is minder goed dan (jouw toekomsitge!) samsung. En de videokaart van de acer is een klein beetje minder goed als de samsung

Ik heb de laptop net binnen gekregen. Hij bevalt me voorlopig goed.

Eén ding vind ik wel jammer, er kan alleen Windows Vista op worden geïnstalleerd, als ik de Windows XP CD er in doe begint hij met de bestanden laden en stopt hij na een tijdje. :confused: Jammer want ik vind Vista echt bagger. (Onoverzichtelijk en te grote iconen.)

mooi dat die bevalt :thumb:
vista, tjah....ik ben ook nooit fan geweest van vista maar bij mijn nieuwe pc zat er vista op en ik vind het nu mooier/makkelijker dan xp.
Dus lijkt me een kwestie van wennen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan