Aanschaf laptop/desktop-vervanging, wie geeft advies?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 7of9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

7of9

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hoi allemaal,

ik ga 'de stap' wagen om mijn desktop vaarwel te zeggen en over te stappen naar een laptop/desktop-vervanger.
Omdat we ook gaan verhuizen wil ik geen computer-meubel met speakers en kabels en stof en dergelijke, en dus omschakelen naar een goede 'sterke' laptop.

Mijn huidige desktop: (zelfbouw)
Asus P5B moederbord
2 gig PC2 5300 in dual-mode Interleaved
2x 1 TB Hitachi HD's (7200 rpm, 2 mb cash)
MSI RX 2600 XT Diamond 512 vga-kaart
Bijpassende sterke 600Watt's voeding met 2 rails (ben ff type kwijt).
Windows XP pro SP3.
19" wide-screen monitor

Ik gebruik mijn desktop voor (en wil dus een laptop daar ook voor gebruiken):
- dagelijkse dingetjes (mail, surfen)
- games (Oblivion, Far Cry, Sims 2, Need for Speed Undercover, Race Driver Grid)
- downloads (in- en uitpakken, controleren van bestanden, bewerken van films)
- photohoppen (beeldbewerking)
- films bewerken met pinnacle en magix

Ik vraag dus veel van mijn machine; maar vraag me een beetje af wat voor laptop daar bij past; mag graag een merk-bak zijn (die zelfbouw dingen, zijn die wel goed?).
En ik zou dus dan ook eventueel de overstap naar Vista doen, maar welke versie?

Mijn budget zal max zo'n 1500 euro excl. btw zijn zo geschat (aanschaf via de zaak).

Wie zou mij kunnen helpen in de ' wereld' van Vaio, Dell, HP, Xxod, BTo enz... :thumb:

Alvast bedankt voor jullie reacties/tips!

Danny

Niemand nog?
Had ik de vraag wel op de juiste manier gesteld / genoeg info gegeven? :confused:

Niemand nog?
Had ik de vraag wel op de juiste manier gesteld / genoeg info gegeven? :confused:

volgens mij heb je wel genoeg info gegeven.
ik zelf vind het altijd het handigst om geen laptop te hebben. in een laptop kan je niet zo veel veranderen zoals een nieuwe videokaart dus ik zeg: ik zou je ''oude'' comp gewoon nog houden:P maar je hebt ook wel gelijk dat een laptop handig is voor als je gaat verhuizen.

en ik ken wel iemand die een beetje een laptop heeft dus ik zal wel eens vragen wat hij erin heeft zitten en wat voor type het is:P

Laatst bewerkt:
Nadat ik had 'ingehaakt' in een ander topic aangaande aanschaf van mijn laptop; en ik daarbij zachtjes (met dank aan Pasja) op mijn vingers was getikt hierbij even een 'upje' aangaande mijn topic.
Ik lees ook de andere topics mee die gaan over laptop-aanschaf dus ik pik daar veel informatie uit op, zo ook van een tip van Pasja over Toshiba laptops (daar ga ik even neuzen straks).

Misschien kan iemand mij verder helpen ook met de keuze van het 'juiste' besturings-systeem?
Vista klinkt als iets waar ik uiteindelijk wel op zal eindigen, maar welke versie is de juiste voor iemand die de laptop zowel privé als zakelijk gebruikt? (ook voor remote desktop en dergelijke)... of moet ik het gewoon nog even 'houden' bij XP Pro.
Anders zie ik de verschillende versies en denk: Vista Ultimate is hét voor mij (het beste voor thuis, en het beste voor zakelijk gecombineerd?)

Alvast bedankt! :thumb:

de spellen die je noemde zijn niet zo zwaar, ik denk dat je met een laptop van €700 er al wel bent (speeld hij wel op het laagst).

je zei €1500 maar moet je wel ff goed realiseren, voor 1500 euro kan je een über game pc kopen he? :P

tussen de delen van vista zit niet echt verschil, voor de prestaties is het goedkoopste deel het beste. (vista home basic)

Als je wat extra dingetjes wil kunnen kan je de duurste nemen. (weet de naam er niet van)

Laatst bewerkt:
de spellen die je noemde zijn niet zo zwaar, ik denk dat je met een laptop van €700 er al wel bent (speeld hij wel op het laagst).

je zei €1500 maar moet je wel ff goed realiseren, voor 1500 euro kan je een über game pc kopen he? :P

tussen de delen van vista zit niet echt verschil, voor de prestaties is het goedkoopste deel het beste. (vista home basic)

Als je wat extra dingetjes wil kunnen kan je de duurste nemen. (weet de naam er niet van)

Ik weet dat ik met 1500 euro een vette desktop-game-pc kan kopen, maar wil juist een kwalitatief goede laptop waar ik dus mínstens hetzelfde op kan als op mijn huidige dekstop... ik heb de versies van Vista al wel wat nader bekeken maar heb er zelf nog geen ervaring mee; ik zie dat voor thuisgebruik vaak 'home premium' wordt aangeraden en voor zakelijk gebruik de 'business' variant, maar ik gebruik 'em dus voor thuis én voor mijn werk... vandaar mijn vraag over de Ultimate-versie...

Dankje voor je antwoord!
Ik had ook al zelf bij Dell gekeken, maar ze lopen qua technologie niet echt 'mee' met bijvoorbeeld Toshiba (tip van Pasja) en HP...
En dus is de prijs/prestatie verhouding erg zoek als ik dit zo zie...

Had je ook nog adviezen voor het besturings-systeem?

bijvoorbeeld Toshiba (tip van Pasja) en HP...
En dus is de prijs/prestatie verhouding erg zoek als ik dit zo zie...

Heb je een link naar wat je daar gevonden hebt?

Want 'prijs/prestatie verhouding zoek' is nieuw voor mij.

Mij voorkeur gaat nog steeds uit naar XP ;) Met de verschillende versies van Vista heb ik te weinig ervaring om daar een advies over te geven.

Heb je een link naar wat je daar gevonden hebt?

Want 'prijs/prestatie verhouding zoek' is nieuw voor mij.

Mij voorkeur gaat nog steeds uit naar XP ;) Met de verschillende versies van Vista heb ik te weinig ervaring om daar een advies over te geven.

Dit linkje is een Toshiba die prijsgewijs goedkoper is, maar technologisch érg ver voor loopt op de Dell-machine: http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Qosmio-X300-14E/1062764/toshibaShop/false/.

De Dell is wel een mooie bak, maar biedt voor zijn geld zeker niet de technologie die ik zoek...

Sorry, maar de Toshiba loopt alleen met de processor voor, maar qua beeldscherm 'ver achter'
Ik had juist voor deze Dell gekozen omdat je ook aan Photoshoppen doet en dan een hoge resolutie erg prettig is (geeft in spelletjes trouwens ook een beter beeld) en ja, dat heeft zijn prijs.
Beeldscherm resolutie
Dell: 1920×1200
Toshiba: 1440×900
Videokaart:
Dell: Dual SLI 8800 GTX (of 9800 GT)
Toshiba: Enkelvoudige 9700M GTS (met TurboCache)

Verder heeft de Dell ook een 9 cells batterij.

Wil je een meer vergelijkbare Dell (tegenover de Toshiba) dan kom je op de meer op de "studio 17" uit.
http://configure2.euro.dell.com/del...nl&m_30=110161&oc=N0473505&rbc=N0473505&s=dhs

Ik zie toch wel meer verschillen hoor, ook de frontside-bus is door de Centrino-2 techniek een stap sneller, net als het DDR-3 RAM geheugen.
De VGA-kaart is natuurlijk een slag minder, maar ik draai nu met een ATI HD2600; dus sneller kan al 'snel'... want de Toshiba heeft een M9700 GTS...

Dan vind ik het prijsverschil nog steeds wel aanmerkelijk...

Ik heb de vraag als status 'opgelost' meegegeven, ik heb genoeg tips gekregen en ook d.m.v. meelezen met andere topics.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Het zwaartepunt ligt nu bij een Toshiba, maar Dell is nog niet uit beeld aangezien er een nieuwe XPS-lijn op komst is met Centrino-2 én de koppeling die in Amerika bestaat tussen Dell en Alienware zal hoogstwaarschijnlijk in Nederland worden geïntroduceerd (uitspraken van een help-deskmedewerker via de Dell online chat), dus ik wacht geduldig af :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan