Aanschaf laptop voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

119814

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2013
Beste forumers,

Ik ben opzoek naar een goede laptop voor school, het liefst met windows voor het kunnen spelen van wat basic games, zoals browsergames en minecraft. Graag wil ik een laptop die zit tussen de 11 en 14 inch ( ivm het vele meenemen)is, een goede accu heeft, en goed is voor deze games en progammas als office en andere basis dingen.

Mijn budget is rond de 400 euro, met als het meer oplevert qua prestaties een absolute max van 500 euro.

Wie iets weet, ik hoor het graag.

Alvast bedankt
Groet Yorick *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Gezien je budget moet je niet veel verwachten qua games misschien is dit een optie voor je dan heb je wel wat kwaliteit anders kom je op Acer en dat raad ik toch af

Daar verwacht ik ook niet veel van, maar volgems mij heeft minecraft niks tot weinig nodig qua prestaties dus kan je dat er al snel op spelen, ik had zelf ook al gekeken en zag de lenovo e335 met 500 gb hdd voor 420,- zit er veel performance verschil tussen dezeen die jij aangeeft? (Lagere prijs in het achterhoofd houdend)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een laptop van Dell gekocht voor mijn zoon met zo goed als dezelfde specificaties als de Lenovo. Alleen heb ik meer ram. Hij had dezelfde eisen als jij. Minecraft draait er goed op evenals andere lichte spelletjes. Ik was iets meer dan 400 Euro kwijt.

@ rienbos,

Dat kan maar qua merk zit er wel wat kwaliteits verschil tussen, maar zou dan ook even de link geven;)

@119814,

De processor in link van mij is toch wel wat beter daar zal het verschil in zitten maar die van jou kan ook .

Laatst bewerkt:
Ik heb een laptop van Dell gekocht voor mijn zoon met zo goed als dezelfde specificaties als de Lenovo. Alleen heb ik meer ram. Hij had dezelfde eisen als jij. Minecraft draait er goed op evenals andere lichte spelletjes. Ik was iets meer dan 400 Euro kwijt.

Heeft u hiervan een linkje of naam? Kan ik hem opzoeken, maar het klinkt goed.

@modag
Zul je het verschil tussen de intel en amd processor erg merken bij het schrijven van wat sites/progammas, het spelen van browserbased games (denk aan grepolis) en minecraft, en het gebruik van office(via google documents)?

Heel erg bedankt voor alle feedback tot nu toe :)

De i3 ziet er idd veel beter uit qua performance, alleen jammer dat ik er dan weer meer voor moet betalen als gedacht, het liefst zoek ik iets rond de 400 euro (ivm dat ik niet veel verdien en er niet teveel voor kwijt wil zijn), heel erg bedankt voor je suggestie maar de lenovo e130 zal het niet worden ivm prijs.

Oke prima maar je kwam zelf met de uiterste van je zou ook nog even door kunnen sparen;)

Dat is ook wel weer zo, maar dat is dan ook echt de max max, meer wil ik absoluut niet kwijt omdat ik ook nog andere dingen wil doen, zoals mijn desktop upgraden ( waar ook rond de 400 euro in gaat zitten). Vandaar dat ik het zo doe, dus als je nog iets weet onder de 500 euro, hoor ik het natuurlijk graag :)

Hoi,

Alleen jammer dat het een 15 inch is;)

Laatst bewerkt:
Ik zal nog is nameten wat in mijn tas past, want ik zie nu in dat de wat grotere laptops betere specificaties hebben voor dezelfde prijs, of is deze conclusie verkeerd?

Nu zie ik ook de Acer c720 chromebook van 270 euro, waar Ubuntu op kan en zo ook minecraft. Zou Zo iets snel genoeg zijn met Ubuntu? Iemand ervaring mee?

Hoi,

Het is je bekend dat Acer niet echt een sterk merk is.

Hoi,

Mocht je gemeten hebben en 15 inch past zou deze een optie zijn processor is onderhand gelijk aan een I3

Hoi,

Ligt het aan hier of niet maar je links werken niet;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan