Aanschaf laptop vraag.

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hoi allen.

Omdat ik tijden pc's van familie en anderen 'opknapte' of virus vrij maakte denken ze dat ik verstand van zaken heb als het om aanschaf gaat.
Niet dus. Nu vraag een nicht mij om raad bij de aanschaf van een laptop (15,6 inch) Voor het normale werk. Nu wil ik wel graag helpen maar ik kom ook niet echt veel verder dan genoeg geheugen, snelle grafische kaart en liefst een ssd schijf er in. Gewoon een lekker snel laptopje.
Maar voor de prijs van 350 € max zit er zeker al geen ssd in. Liefst natuurlijk ook gewoon in de winkel gekocht i.v.m. garantie.

Kan en mag er hier advies gegeven worden t.a.v. een paar voorbeelden?

Zou ik blij mee zijn voor de dame. En me zelf natuurlijk.

Gr. Dump.

Een laptop voor € 350,-- met genoeg geheugen, een snelle GPU en als het even kan een SSD ?

Dacht 't niet. Het komt qua budget nog niet eens een héél klein beetje in de buurt. Voor minimaal 100 tot 200 euro meer begint hier en daar een laptop aan de horizon te verschijnen.

Laatst bewerkt:
dat die ssd er voor die orijs er niet in zit was mij al wel duidelijk. maar wat blijft er over?
De aser aspire es 1-531-c857 was voor haar een optie. kun je daar iets van verwachten?
Gr. Dump.

Voor het normale werk, ( dus niet gamen ) heb je geen snelle GPU nodig en volstaat een i3 processor met Intel HD graphics prima.
Maar dan nog ga je het voor € 350 niet redden getuige dit overzicht...
Kwalitatief zou ik persoonlijk nooit voor een Acer kiezen, liever dan 50 Euro meer voor een Toshiba ofzo...
Model Acer heeft overigens een Celeron-processor en zit wat prestaties betreft wel aan de onderkant...anders gezegd: het is een toestel waar enig geduld wel noodzaak is.

Laatst bewerkt:
@Dump : als zij het ding voor het 'gewone' werk nodig heeft : een mailtje versturen, een fotootje bekijken, een briefje typen etc. dan zou ik haar een tablet aanbevelen.

Een snelle tablet voor welk bedrag dan? Voorbeeld.
Ik besef dat ik veel vraag maar ik heb de kennis niet en wil mijn nicht niet teleur stellen.

Voor een dergelijk laag bedrag koop je niet echt iets fatsoenlijks. Het dingetje dat ik in bericht 7 postte is al geen snelheidswonder, maar het zal ongetwijfeld voldoen.

Volgens de website die 'm aanbiedt is 'ie geschikt voor :

Word, Powerpoint & Excel.
Draadloos internetten en e-mailen.
Spelen van eenvoudige games zoals Solitaire.

Daar is álles mee gezegd.

Wat houdt je tegen om eerlijk te zijn naar haar? Vertel haar dat een beetje interessante laptopjes beginnen bij een prijs van om en nabij de € 500,--.

Tweedehands al overwogen?

Laatst bewerkt:
HP voor € 380,= Klik
Lenovo voor € 449,= klik

Die Toshiba is mijn fout, dat was de HP in de 1e link...wordt ook al wat ouder :o en leesbrilletje niet bij de hand, waarvoor excuus.

Hoi gast0225.
Ik was net van plan haar dat te gaan vertellen. Mocht ze voor de 500 euro willen gaan kun je haar dan verder helpen?

Die Lenovo uit bericht 10 is de meest interessante (incl. SSD!!!), maar helaas past die in hetgeen in bericht 2,3 en 4 wordt geschreven. Hij blijft echter wél onder de € 500,--

Maar pas op!!! Het ding wordt overal en nergens ook voor een veel lagere prijs aangeboden, maar dan slechts met een Celeron en geen SSD. Als het die moet worden, dan die uit de link met I3 en SSD, anders koop je nog 3x 'niks'.

Nog even de link van de Lenovo uit bericht 10 aangeklikt. Als je nicht 'm leuk vindt, dan niet te lang wachten en morgen bij BCC bestellen! Ik las daar iets van uitverkoop of zo. Zou mij niet verbazen als het model 'eruit gaat. Snel toeslaan dus!

Laatst bewerkt:
Hoi,
EEE vind ik persoonlijk 'niet echt' een laptop, misschien leuk als veredelde 'agenda' en mogelijk als 'verlengstuk' van een USB stick, maar verder vind ik het daar wel ophouden.
Ik heb de duurste Asus in het overzichtje bekeken en daarnaast een drietal iets goedkopere. Geen van de -echte- machines heeft een SSD. (m.u.v dus van een enkel EEE'tje, maar die zou voor mij afvallen vanwege o.a. zijn Atom / Celeron processors en overige bescheiden prestaties) .
Jij beveelt een Asus uit het lijstje aan. Wat maakt (om het even welke) een Asus uit de opsomming interessanter dan de door Scrapheap gelinkte Lenovo? Asus staat als merk wel goed bekend, maar ik kan dus even de voordelen t.o.v. de Lenovo niet ontdekken?

Laatst bewerkt:
Topic verplaatst van Aankoop nieuw systeem/Upgraden ---> Laptop (of de aankoop daarvan).

Succes met je vraag.

Zelf denk ik dat de eerder door mij gelinkte Lenovo voor deze prijs de meest aantrekkelijke machine is, helaas wel boven budget...
Ook op het gebied van tablets in de keuze binnen het gegeven budget niet overweldigend gezien dit overzicht.
Daarbij de opmerking dat je, voor een enigszins acceptabele beeldkwaliteit, vaak aan een beeldformaat van niet groter als 10"- 10,5" vast zit.
In het overzicht zou ik het "merk" TrekStor buiten beschouwing laten, het is een re-branded OEM-tablet uit de fabriek van MELE in China en kwalitatief niet best.
Ook bij de keuze van een tablet zou ik weer gaan voor een gevestigde naam, ook omwille van support.

Allen bedankt. Ik heb mijn nicht dit voorstel gedaan en ze moet nu zelf maar beslissen.
Mogelijk geef ik mijn msi wel aan haar. Ik kan bij de baas een asus t300chi "krijgen" voor nop. Na 3 jaar betaal ik 60€

Gr. Dump.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan