Aanschaf laptop wat is de juiste keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

conkoh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Ik wil een laptop aanschaffen maar heb geen idee wat nu de juist laptop is voor mij en waar ik deze het beste kan kopen.
De bedoeling is dat ik ermee kan tekstverwerken, presentaties op kan maken en met Excel kan werken. Daarnaast natuurlijk kan internetten, muziek downloaden en foto's bewerken.
Wie kan mij een advies geven wat een goede laptop is ???? Waar ik deze het beste kan kopen ????
Ik zit zelf te denken aan een laptop voor een bedrag van max. 700,-- !
Zie graag reactie en adviezen tegemoet.
Gr. Conkoh

voor €700,- heb je een beste laptop..
voor de prestaties die de laptop van jou moet leveren heb je onder de €400,- een perfecte laptop

zelf heb ik deze ook voor school, deze gebruik ik voor
office applicaties, webdesign (sripting en zware foto bewerkingen), internetten en downloaden etc..

prima apparaat gebruik hem inmiddels al een jaar, nog nooit vast lopers gehad.
je kunt in jou geval beter een wat minder dure laptop kopen en eventueel later een nieuwe nemen mocht je er zwaardere prestaties van verwachten aangezien de vorderingen in hardware zeer snel gaan.

Merk: HP Compaq
link: http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Artike...ax=530&Ns=Aanbevolen&N=4294933389&F=1&F=2&F=4

Mvg, Remco

Laatst bewerkt:
Voor videobewerken zou ik alleen wel 4 gb ram gebruiken.... de compaq is maar 2 gb....

fotobewerking bedoelde ik eigenlijk! :$

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wil ook graag een nieuwe laptop aanschaffen. Ik moet voor school heel veel met de laptop werken, met programma's zoals adobe photoshop & illustrator. Daarnaast heb ik natuurlijk ook veel muziek & foto's. Dus, een sterke, snelle laptop zou fijn zijn. Wat kunnen jullie me aanraden?

Hallo,

Ik wil ook graag een nieuwe laptop aanschaffen. Ik moet voor school heel veel met de laptop werken, met programma's zoals adobe photoshop & illustrator. Daarnaast heb ik natuurlijk ook veel muziek & foto's. Dus, een sterke, snelle laptop zou fijn zijn. Wat kunnen jullie me aanraden?

We willen je graag verder helpen, maar zou je asjebliefd een nieuwe topic voor jouw laptop kunnen openen? anders lopen er 2 dingen door elkaar en zie je door de bomen het bos niet meer;)

@conkoh is verder de batterijduur nog van belang?

dat klopt, extra ram loopt misschien iets beter, echter heb ik nog nooit problemen gehad met mijn laptop...
alleen zit er volgens mij in mijn laptop ook 4 Gb, (dit zou ik binnenkort wel een keer na kunnen kijken)

Dank jullie wel voor jullie reactie. Heb vanuit met werk een HP laptop maar veel problemen mee dus vertrouwen in HP is even zoek.
Ik heb vernomen dat de laptops van Sony ook heel goed zijn. Maarja dan ga je op zoek en dan zie je onderstaande infnormatie m.b.t. laptop en ja kom daar maar eens wijs uit????
Deze wordt aangeboden voor € 608,00 ........ goede prijs of niet? Of misschien zelfs absoluut niet aan beginnen?
Rekening houdend dat ik nu zo'n 400 muzieknummer op mijn pc heb staan en werk met Itunes en Limewire?
Foto's bewerken valt op zich wel mee want werk met Picasa......en voor de rest niet veel bijzonders maar wil gewoon zelf een eigen laptop hebben zodat ik wanneer ik wil op internet kan ipv nummertjes trekken wie nu op de PC mag!!
OF misschien een Dell??
Hoop wederom op een reactie.
Gr. Conny

NSony Vaio VPC-EB1J1E/WI 15,5" laptop zilver Merk processor: Intel
Type processor: Core i3-330M
Kloksnelheid: 2,13 GHz
Cachegeheugen: 3072 KB
Bustechnologie: 1066 MHz
Intern geheugen: 4096 MB
Harde schijf: 320 GB
CD/DVD (RW): double layer DVD
Diskettestation: nee
Grafische kaart: Intel HD Graphics
Grafisch geheugen tot: -
Shared videogeheugen: ja
Modem: geen
IEEE 1394: nee
Netwerkkaart: ja
Parallelpoort: nee
Seriële poorten: nee
USB-poorten: 3x USB 2.0
TV-out: HDMI, VGA
Touchpad: ja
Accu: Li-ion
PCMCIA: ExpressCard/34
Schermformaat: 15,5 inch
Widescreen scherm: ja
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
IRDA: nee
WiFi: 802.11n
Garantie: pick-up & return
Garantieduur: 24 maanden
Bluetooth: nee
Ingebouwde webcam: ja
Nummeriek toetsenbord: ja
Geheugenkaartlezer: ja
Fabriekscode: VPCEB1J1E/WI
Gewicht: 2,7 kg

Specificaties
Golla G355 Picnic sleeve bruin 15,4" Afmetingen: 370 x 40 x 284 mm
Instelbare vakverdeling: nee
Materiaal: nylon
Inhoud: -
Sluiting: rits
Max. (scherm)formaat: 15,4

Terug

Specificaties
Logitech V550 Nano lasermuis Aansluiting: USB
Techniek: laser
Knoppen: 5
Draadloos: ja
Scrollwheel: ja
Kleur: wit/grijs
Fingerprintreader: nee
Ergonomisch: ja
Links-/rechtshandig: beide

u lees ik op de diverse sites dat de laptops van Sony ook heel goed zijn.

allereerst moet je niet naar alle specificaties kijken dan raak je het overzicht kwijt. Dingen waar je op moet letten zijn:

Werkgeheugen: 3/4gb+
processor: singel core = niet kopen dual core 2.3ghz + aan te raden (i-serie volstaat altijd)
videokaart: google naam videokaart + notebookcheck om te kijken wat die waart is. Ik ken het beetje uit mijn hoofd maar dat kost je veels te veel tijd.
harde schijf: volstaat bijna altijd wel, beste is om te kijken naar een 7200rpm.
batterijduur is dan nog van belang
vezekering + degelijkheid merk

is dit allemaal in orde heb je een goeie laptop:)

Acer moet je nooit kopen
HP gaat nog meer stuk als Acer maar wel wat betere service
Gateway gaat veel stuk service bij mij onbekend

Dell en Apple goeie service zitten op kwaliteit in het midden

Asus, sony, toshiba beste kwaliteit, asus laat op service soms wat liggen maar ook bij deze 3 is service vaak in orde.

De 1747 serie van dell 17inch hebben uitstekend geuild kwaliteit wat je serieus kan ontroeren ik moest zelf de eerste keer paar traantjes wegpikken:p Ik hoor je vooral bezig met muziek de sony is voor jouw redelijk:

1. videokaart is slecht, zit geen losse vid kaart in.. maar gezien videobewerking er neit bij staat en ook games niet is dit geen probleem.

2. processor de i3 is best goed.

3. werkgeheugen is goed

4. harde schijf is goed

5. geluid zal niet geweldig zijn uit een 15inch laptop omdat er helaas weinig ruimte is voor boxjes en subwooftje je zal dus extern boxjes moeten aansluiten voor een mooi geluid.

Merken als Sony, Asus, Toshiba,Mac, en Dell zijn kwa degelijkheid altijd wel goed genoeg het enige probleem is dat mac prijs nog al erg hoog is voor wat ze leveren

Laatst bewerkt:
Wat betreft HP of Acer

alle bij zeer slecht niet nemen staan bekend voor veel problemen met service en kwaliteit

hier nog wat laptops
Asus Core 2 Duo
http://tweakers.net/pricewatch/256050/asus-x77vg-ty111v.html#tab:info
kost 729 euro bij redcoon

Toshiba satellite met Core I3
http://tweakers.net/pricewatch/256120/toshiba-satellite-l555-12n.html#tab:info
kost 736 euro bij OBCS

Toshiba satellite Core 2 Duo
http://tweakers.net/pricewatch/252934/toshiba-satellite-pro-l500-1d4.html#tab:info
kost 690 euro bij computer pirates

Sony Vaio Core I3
http://tweakers.net/pricewatch/254828/sony-vaio-vpceb1e0e-wi.html#tab:info
kost 712 euro bij computer pirates

Laatst bewerkt:
SONY = NEE

sony mag wel een goed merk zijn maar je bent serieus 3 keer zo duur uit, een hp/acer/dell laptop van 500 staat gelijk aan een sony van 1500

bij sony leg je zo enkele honderden euros weg voor alleen het merk.

toshiba is opzich ook een prima laptop merk.

@ firestorm: de 1e vind ik klein beetje karig 2.2ghz duo core en niet echt mooie videokaart

2e is echt mooi! kopen!! :p nee maar i3 is snel en ook nog een erg mooie videokaart;)

3e 2.0ghz duo core is echt te traag=/

4e mooi processor maar intel grapohics videokaart zuigt=/

Je kan ook even nog bij dell studio 17 kijken:) met 5% korting kan je er dan ook een mooie i-5 inzeten + 5650 vid kaart.

ps: elke laptop is opzich nog wel geschikt voor jouw eisen maar zou als je tussen die 4 moest kiezen echt voor 2 kiezen beetje toekomstgericht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan