Aanschaf laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matowzki

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2012
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen.

Ik gebruik de laptop voor alle dagelijkse dingen, tekstverwerking en dergelijke, maar ook hier en daar photoshoppen en gamen zou prettig zijn.
Geen extreem-zware games.

Mijn eisen waren:

- 17 Inch scherm
- i5 of vergelijkbaar (Geen i7 maar absoluut geen i3)
- Minimaal 500GB opslag.

Ik heb ongeveer 500-700 euro om te besteden. Ik ben ook maar een student dus ik zoek de beste prijs - kwaliteit verhouding.

Na enig onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een HP Pavilion G7 serie wil. Dit lijkt mij een goede laptop qua prijs - kwaliteit verhouding.
Ik heb de volgende 3 geselecteerd.

1. HP Pavilion G7 2001-SD. €549,- (BCC)
2. HP Pavilion G7 2002-SD. €609,- (BCC)
3. HP Pavilion G7 2052-SD. €489,- (Wehkamp)

Mij leek de G7 2001-SD het beste.
Deze heeft een i5-3210M net als de 2002. De 2052-SD heeft een AMD A6-4400M. Ik heb het even opgezocht en de i5 blijkt 1,5 tot 2 maal sneller dan de AMD.

Verder zit ik met de videokaart;
De 2001-SD heeft Intel HD 4000 graphics.
De 2002-SD heeft AMD Radeon 7670M.
De 2052-SD heeft AMD Radeon 7520G.

Volgens mij zijn de Intel HD het beste maar dat weet ik niet zeker.

Ik vroeg mij af of iemand toevallig zelf een van deze laptops heeft of mij kan overtuigen waarom ik een van deze 3 laptops zou moeten kopen.
Nogmaals, zelf lijkt mij de 2001-SD het beste.

Hopelijk krijg ik hier de gouden tip.

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat qua prijs kwaliteits- deze beter is als de hp zeker qua merk is hij beter en heeft een losse videokaart wat op zich ook beter zal zijn. en wil je helemaal een top notebook voor dit budget zou ik voor deze gaan.

Ps Welkom op Helpmij

Laatst bewerkt:
De 7670M is veruit de snelste van de genoemde 3 en het alternatief van modag. Ik snap ook De resolute afwijzing van de i3 niet. zowel de i3 als de i5 zijn dualcore. Het verschil is HT en de turbo, maar het verschil is absoluut niet hetzelfde als bij de desktop modellen

Waarom? En welke merken zijn de beste? Ik bedoel als iemand alle merken zou moeten nummeren welke zouden dan bovenaan staan?

De 7670M is veruit de snelste van de genoemde 3 en het alternatief van modag. Ik snap ook De resolute afwijzing van de i3 niet. zowel de i3 als de i5 zijn dualcore. Het verschil is HT en de turbo, maar het verschil is absoluut niet hetzelfde als bij de desktop modellen

i5 is toch veel beter als i3?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zal persoonlijk zijn maar dit zou mijn lijst zijn :

1 Toshiba
2 Asus
3 Msi
4 Samsung
En acer en hp zou ik niet echt vergelijken met bovenste 4 en zeker de Acer niet
En misschien handig om te melden wat je met het notebook wilt gaan doen.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij..:thumb:

Ik heb je topic verplaatst van aankoop nieuw systeem --> Laptop (Of de aankoop daarvan).
Tevens de titel aangepast. Iedereen komt hier voor hulp:D

Succes met je vraag.

i5 is beter dan i3. absoluut correct, maar voor veel taken is het verschil niet zo enorm als je echt op je budget moet passen. I7 is ook beter dan i5.

i3: dualcore i5: dualcore met turbo i7: quadcore

Je moet natuurlijk zelf je keuzes maken, maar doe het wel gebaseerd op feiten en requirements en niet op onderbuik gevoelens

i5 is beter dan i3. absoluut correct, maar voor veel taken is het verschil niet zo enorm als je echt op je budget moet passen. I7 is ook beter dan i5.

i3: dualcore i5: dualcore met turbo i7: quadcore

Je moet natuurlijk zelf je keuzes maken, maar doe het wel gebaseerd op feiten en requirements en niet op onderbuik gevoelens

Ben ik volledig met je eens, mijn "onderbuik gevoelens" zeiden namelijk dat AMD Radeon wel beter zou zijn dan Intel HD 4000. Maar dat bleek dus ook niet zo. Daarom ben ik alles oven gaan vergelijken. Maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een i5 en niet naar een i3. Het is dan wel even snel, maar mocht ik dan toch meerdere programma's tegelijk draaien dan heeft de i5 nog een turbo die automatisch overklokt wanneer dat nodig is. Zo kan hij dus van 2,5 naar 3,1GHz overklokken. Een i7 zou natuurlijk ook mooi zijn maar valt eigenlijk buiten het budget.

Is er toevallig iemand met ervaring met deze HP-G7's?

Hoi,

Geen ervaring maar gezien de ervaring hier kom ik toch vaak wel wat problemen met de hp tegen;)

AMD is wel beter dan HD 4000. schrijf ik ook in mijn comment. de 7670M (ati onboard) is zeer snel. De CPU kant van het verhaal is wel een stukje minder. Als je echter spelletjes wil spelen is een langzame CPU en snelle GPU veel beter dan een i5 met alleen HD4000

Hoi,

Het is jammer dat de ts niet aangeeft wat hij er mee wil doen.

ik zou zeker niet kiezen voor de intel hd graphics als je games wilt gaan spelen, want de intel hd is daar niet goed voor.
dit is ook een goede laptop:
http://azerty.nl/1-1237-545637/toshiba-satellite-c855-158-c.html
amd graphics, core i5 en 750gb hdd.

En redelijke aan de dure kant.
Ik hoef de laptop niet voor games te gebruiken, voornamelijk voor simpele taken als tekstverwerken. Maar ook fotoshoppen wil ik wel kunnen. De prijs van de G7 2002-SD is het enige waarom deze op plaats 2 staat. Ik snap dat de 2001-SD beter is als de 2002-SD maar de prijs houdt me tegen.

Hoi,

Je komt zelf dat hij tussen de 500 en 700 euro mag kosten in je eerst bericht ;) maar het blijft jammer dat je op de hp blijft zitten. dan zou de Asus in mijn eerste bericht toch een de beste optie zijn.

Laatst bewerkt:
En met een notebook moet je niet gamen.
Alles wordt veel te heet.
Anders hadden ze het wel een gametop genoemd.

Dat is waar. Hij is dan ook voornamelijk voor tekstverwerking en photoshoppen bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan