aanschaf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

isa123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die ik graag mee wil nemen om te gaan studeren volgend jaar. Ik heb wat rondgekeken en een selectie gemaakt van laptops die aan mijn eisen voldoen, alleen weet ik verder niet welke merken en welke modellen je beter niet kan kopen. Ik wil graag een degelijke laptop met redelijke accuduur die ik vooral gebruik voor tekstverwerken en wanneer ik ga studeren wil ik misschien af en toe een filmpje kijken.
Tot nu toe heb ik deze laptops uitgezocht:
ASUS R510CC-XX439H
TOSHIBA SATELLITE L50-A-11F
TOSHIBA SATELLITE C70-A-127
LENOVO IDEAPAD G700
ASUS R500VD-SX652H
ASUS K55A-SX644H
TOSHIBA SATELLITE C55-A-11X
TOSHIBA SATELLITE C875-14W
LENOVO IDEAPAD G700
ACER ASPIRE E1-572-54206G75DNKK
LENOVO ESSENTIAL B590 MBX35MH
TOSHIBA SATELLITE C855-226

ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze laptops en of jullie nog tips voor me hebben, alvast bedankt!

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Alleen de Acer valt buiten de boot voor de rest zijn het vergelijkbare merken met een lichte voorkeur naar Toshiba

isa123 : ik sluit mij aan bij de vorige spreker.
Wat je lijst betreft : ik wil met alle plezier álle laptopjes uit je bericht vergelijken, maar verwacht niet van mij ( / ons op de Helpmij) dat wij het dozijn gaan uitwerken voor je. Dát mag je zélf doen. Ga lekker een uurtje aan de gang binnen Excel of zo. Typ de specificaties over en plaats ze in dat bestandje naast elkaar zodat wij in één oogslag schermen, processors, hoeveelheid geheugen, videokaart etc. etc. kunnen vergelijken. (en natuurlijk ook de door jou gevonden gunstigste prijs per model) Mocht je er geen verstand van hebben, dan nog kun je dat doen, want fabrikanten gebruiken dezelfde kreten om de hardware te beschrijven. Post dat Excellijstje hier en je krijgt minimaal van mij, maar ik schat in zeer zeker ook van Modag, een wat preciezer advies omtrent welke van de 12 het meest interessant is voor de gevraagde prijs.

Mocht je de lijst inperken tot een stuk of twee, max. 3 machines, dan wil ik nog wel even kijken voor je, (zonder dat je zelf naast elkaar zet) maar twaalf machines uitwerken is mij net even té..............

Laatst bewerkt:
Hoi,
Haha sorry het was niet mijn bedoeling dat jullie alle laptops voor me uit zouden gaan vergelijken, dat is geen doen natuurlijk, meer zodat jullie een indruk hadden van waar ik zo'n beetje naar op zoek ben. Persoonlijk ben ik fan van Asus, maar ik denk dat de geselecteerde laptops allemaal oke zullen zijn. Ben wel benieuwd wat jullie vinden van Lenovo laptops, lees er wel goede verhalen over maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Ik denk dat je budget ongeveer rond de 700 euro is als ik naar de laptops kijk.

http://tweakers.net/pricewatch/327837/asus-k56cb-xx005h.html
is dit misschien iets voor je ?

Ja klopt ongeveer, de laptop die je hebt gestuurd ziet er goed uit, ik ga er morgen wel even verder naar kijken, bedankt voor de tip!
Dit is mijn lijstje voor nu, als ik er niet uit kom verder dan stuur ik ergens deze week een Excel overzichtje met de specificaties, bedankt voor jullie reacties!!

ASUS R510CC-XX439H
ASUS K55A-SX644H
TOSHIBA SATELLITE L50-A-11F
TOSHIBA SATELLITE C875-14W
LENOVO IDEAPAD G700 (€699)

Lenovo heb ik zelf geen ervaring mee, maar van toshiba weet ik wel dat ze niet heel erg stevig zijn ( meeverend toetsenbord ). Weet niet of dit bij alle modellen zo is.
Met asus heb ik wel goeie ervaringen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Niels : jouw opmerking over Toshiba : kul! Sorry dat ik het zo rechtuit zeg. Toshiba is samen met een stuk of twee andere merken het beste wat je kan overkomen als laptopbezitter.

Oke, dan neem ik dat terug. sorry ;)

Laatst bewerkt:
Om de gesprekslogica in het topic te behouden heb ik het bericht(#6) van Nielsh12 weer terug gebracht naar het originele bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan