Aanschaf moederbord en videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

// Robert G. ^^

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Hallo,

Ik ben opzoek naar een moederbord en een videokaart. Het is voor een pc die ook voor games gebruikt gaat worden.

Processor: Core 2 Duo E6300

Het moederbord moet verzien zijn van DDR2, SATA 2, PCI-e, Onboard geluid en lan. En hij moet natuurlijk geschikt zijn voor deze processor. Prijs max. 200€

Voor de videokaart zat ik te denken aan de Nvidia Geforce 7600, zijn er mischien andere/beter opties? Deze mag max. 200€ kosten.
En wat is het verschil tussen EN en NX ivm de bovenstaande kaart.

mvg

RobertG.

Elk nieuw moederbord van socket 775 ondersteunt C2D, DDR2, S-ATA II, PCI-E en ook heeft elk moederbord tegenwoordig onboard geluid en LAN.

Zelf heb ik een MSI P965 Neo-F in combinatie met een E6600. Voldoet voor mij prima :D

Voor een graka kun je hier wat rondkijken.

zelf ben ik van plan van de week de EVGA nForce 680i SLI te kopen met een leuke cpu ;)

Elk nieuw moederbord van socket 775 ondersteunt C2D, DDR2, S-ATA II, PCI-E en ook heeft elk moederbord tegenwoordig onboard geluid en LAN.

Zelf heb ik een MSI P965 Neo-F in combinatie met een E6600. Voldoet voor mij prima :D

Voor een graka kun je hier wat rondkijken.

Er zijn zoveel moederborden met een socket 775, tussen de 150 en 200 €. Waarom zou ik die van 200€ dan kopen als die van 150€ ook goed is?

maar het maakte je wel wat future proef zal ik maar zegen.
misschien is het ook handig wat je dan exact zelf in gedachten had en wat je er mee wil. en je hoeft niet express sli te gebruiken het werkt ook gewoon met,
een beeld kaart.

Laatst bewerkt:
Er zijn zoveel moederborden met een socket 775, tussen de 150 en 200 €. Waarom zou ik die van 200€ dan kopen als die van 150€ ook goed is?

Omdat die duurdere waarschijnlijk van allerlei dingen meer ondersteunt dan die van 150,-. Denk hierbij aan Dual Gigabit-LAN, WIFI, SLI mogelijkheid, Sneller werkgeheugen, SATA II.

Wat je ook kunt doen is gewoon eerst alle producten uitzoeken die op het moederbord moeten komen en dan vervolgens aan de hand van je producten een moederbord uitzoeken...

Zelf initiatief?

Je kunt niet van ons gaan verlangen alle socket 775 moederborden hier te plaatsen die deze dingen ondersteunen.

Daarbij komt dat ik niet naar het moederbord kijk in mijn vorige post... Eerst de producten (GPU, HDD, Geheugen etc.) uitzoeken die je wilt hebben en vervolgens het moederbord erbij zoeken..

Tuurlijk heb ik al lang gezocht en als je niet wilt reageren dan hoeft dat niet hoor. Een moederbord zoeken die deze opies hebben is niet zo moeilijk, maar daarna...Waar moet ik dan op letten. Dat is mij vraag.

Als alles in samenwerking met elkaar werkt dan zijn er geen problemen meer en kun je het systeem in elkaar zetten... Dan hoef je nergens meer op te letten.

Tuurlijk heb ik al lang gezocht en als je niet wilt reageren dan hoeft dat niet hoor. Een moederbord zoeken die deze opies hebben is niet zo moeilijk, maar daarna...Waar moet ik dan op letten. Dat is mij vraag.

De goede chipset, een 965 of 975, het aantal pci sloten, indien je die nodig hebt, aantal SATA aansluitingen, wlan onboard, misschien en het aantal geheugensloten en verder niets.

Ja, de processor, die chipsets zijn voor de Core 2 Duo gemaakt, andere kunnen er ook wel mee overweg, maar die zijn er niet specifiek voor gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan