Aanschaf nieuw systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de reacties!

Ik heb 2 vragen:

- Er staat dat de ASRock 870 HD Audio heeft, volstaat dit niet?
- Is een processorkoeler echt nodig?

De basis van mijn systeem wil ik toch dit houden:

Phenom II X6 1090T
ASRock 870 Extreme3
HD 6870
8GB RAM

De rest er om heen maakt niet heel veel uit, als het maar goed is, ook is het niet heel erg als het iets over me budget ga, dit is bijvoorbeeld nog te overleven, hier zit alleen geen koeler bij. De geluidskaart is wel prijzig, of zijn deze niet goedkoper te krijgen?

Alvast bedankt,
Mike

Laatst bewerkt:
Het is goed geluid, maar als je bijvoorbeeld een microfoon, en synthesizer aansluit, dan wordt het heel zwaar voor de inboard audio, dan gaat het dus achterlopen, zodat wanneer je een toets indrukt, het een tijdje duurt voordat je het daadwerkelijk hoort. (latency)

Als je niet professioneel muziek gaat bewerken met bijvoorbeeld Cubase, en met een synthesizer, dan hoeft het niet perse. Maar anders is het noodzakelijk om een goede geluidskaart in de computer te stoppen.

Een processorkoeler is nogmaals niet nodig. Bij de processor zit zelf al een processorkoeler. Veel mensen willen graag een processorkoeler omdat ze gaan overklokken, hierdoor maak je de processor warmer, zodat je professionele koeling nodig hebt. De standaard processorkoeler is al goed genoeg, hierdoor wordt de processor niet heet, alleen wordt overklokken lastiger.

De basis die je hebt samengesteld ziet er goed uit! Dat zal ik inderdaad zowiezo doen, als je niet heel veel gaat doen met muziek, dan voldoet een onboard geluidskaart ook. Als je dan nog eens professioneel wordt, kan je altijd nog een externe erbij kopen. :thumb:

Bedankt voor de informatie! Er komt dus geen extra koeling in, maar ik heb wel weer 2 vraagjes:

- welke geluidskaart bevelen jullie mij aan?
- is de corsair een goede voeding en is 500w genoeg?

Groeten,
Mike

De X-FI serie is goed of de Asus xonar.
Ik geef altijd de voorkeur aan interne kaarten. => minder kabels geen gezeur met aanzetten, losse spullen naast je kast ect.

Een Andere koeler is geen must. Dat is het zelfde als airco in en auto.
Zonder voldoet het goed, maar in de zomer baal je er wel van als je er geen hebt :)
Een deftige koeler is niet specifiek bedoelt voor overklokken, maar ook voor het geluid.
Als je dus vollebak je cpu aan het belasten bent, heb je geen "föhn" naast je staan.

Corsair is ook een A merk, 500W voldoet uitstekend in je setup.
Mocht je echter in de toekomst je zelf meer willen richten op het gamen en je wilt een zwaardere vidokaart. kun je misschien iets ruimer gaan zitten (550-600).
Het kost je nu een paar euro meer, maar kan meer gaan besparen bij zo'n upgrade.

Ben je dit niet van plan, ja dan is het gewoon goed zo

Goedenavond,

de grote dag is aangebroken, ik ga de pc bestellen. Mijn te bestellen systeem: world wide web

Wat vinden jullie hiervan? Nog iets op aan te merken? Moet er nog wat aan veranderd worden?

Mike

zolang je niet gaat overclocken is de processorcoeler niet nodig,
anders zouden ze er geen bij leveren

voor de rest is het een mooi systeem :thumb:

Heey, ik vind het heel verwarrend, de 1 zegt van wel en ander van niet, is er ergens op internet een review te vinden van een systeem met en een systeem zonder koeling?:d Ook zit ik te twijfelen over het mobo, aangezien ik geen crossfire of sli ga draaien, is het dan een mogelijkheid om de 870 inplaats van de 890gx te nemen, scheelt weer 25 euro:rolleyes:

Mike

ik zou wel een andere kast nemen,
deze heeft niet echt veel 'airflow' er zit maar plaats voor twee coolers
die je minimaal nodig hebt

Dit bijvoorbeeld?
Zonder Mugen 2 cpu koeling, een andere, hoog aangeprezen kast en een iets goedkoper moederbord. Goed zo? Heb ik ook perse extra fans nodig?

Mike

De eerste kast was ook al goed hoor.
Vooler master is een goed merk die bekent staat om z'n airflow.
Dat er maar 2 fans in kunnen, wil niet gelijk zeggen dat je airflow niet goed is...

De achterste fan, zit gelijk achter de CPU koeler (de mugen in dit geval)
De mugen blaast warme lucht naar achter en wordt gelijk door de achterste fan de kast uitgeblazen.

De voorste fan blaast koude kucht richting je videokaart.
En de 6870 blaast z'n eigen warme lucht ook gelijk de kast uit.

Tevens zit er op de voeding ook een 12CM fan. Die lucht uit je kast, door de voeding naar buiten trekt.

Kort om drie 12cm fans. Meer als zat.

(Alleen zie ik dat de voorste fan er nog niet in zit)
Ook zou je inderdaad nog kunnen bezuinigen op de voeding en mobo.

Bv hier een aangepaste versie van jou systeem.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[277361]=1&product[260610]=1&product[2128]=1

Zit je ruim in je budget en je hebt de mugen (stiller en beter als de stock)

Maar waarom een cpu koeler als ik toch niet ga overclocken? Ook heb ik besloten om niet te besparen op me mobo aangezien de 890GX met name bij videobewerking beter presteert.

Mike

Eena andere koeler betekent niet per definitie overklokken..
Waarom gebruikt men altijd een andere koeler? omdat de prestaties velemalen beter zijn.
Kwa koeling en geluid.

ALs jij je CPU vaak vollebak gaat belasten. Dan lijkt je pc net een vliegtuig.
Een aftermarket koeler, houd je cpu kouder en is ook een stuk stiller.

Geen must, maar wel een " luxe"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan