Aanschaf nieuwe camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
271
Hey,

Hier de zoveelste, haha. Maargoed, ik wil graag een nieuwe camera aanschaffen. Ik heb een lange tijd wat simpel gefotografeerd met mijn compact digital camera van Samsung (geen idee hoe hij verder heet), en uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat hij niet echt goede foto's maakt.

Nu ben ik tot de beslissing gekomen dat ik wel een digitale camera wil, maar een wat meer professionele, en geen echte compacte, zoals die kleine Samsung-camera'tjes. Je weet wel, zo'n Fujifilm bijvoorbeeld. Het probleem is alleen dat ik er niet echt verstand van heb, en ik me pas voor het eerst wil gaan verdiepen in wat meer professionele fotografie en camera's. Vandaar dat ik er ook zeker geen fortuin aan uit ga geven, hoewel ik nog niet echt een budget heb vastgesteld.

Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor vakantiefoto's, maar landschappen en dieren fotografeer ik ook graag. Hij moet met USB aan de computer te hangen zijn (of aan de tv).

Dus heeft iemand wat meer verstand van ditsoort camera's dan mij, voel je vrij wat tips en voorbeelden te geven. Welke camera kan ik het beste kopen, of welke zijn de beste?

Groetjes
 
Rond de 200-300 euro lijkt me voor een eerste ietwat professionelere camera wel een redelijk budget, denk ik..
 
Rond de 200-300 euro lijkt me voor een eerste ietwat professionelere camera wel een redelijk budget, denk ik..

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en op aanraden van een semi-professionele fotograaf toen een gebruikte Panasonic FZ5 aangeschaft. Voordelen van deze camera:

- naast Automatisch is alles kunnen alle instellingen ook handmatig gedaan worden
- geen simpele compact camera
- 5 megapixels
- 12x optische zoom
- kwalitatief hoogstaande Leica lens
- betaalbaar, zeker als eerste aanzet een echte aanrader

Voorbeeld

http://link.marktplaats.nl/270436561
 
En met die camera kun je met inzoomen en uitzoomen blijvend scherpe foto's maken?
Want 5 megapixel heeft mijn Nokia N95 8Gb ook. Maar het is wel een mooie camera, dus daar zal ik zeker even nog verder voor gaan kijken!

Dankjewel! Helemaal top!
 
Met deze FZ5 kun je uitstekende foto's maken, ook met inzoomen!
Er is een groot verschil tussen optische zoom (via de lenzen zoals bij deze Panasonic) en digitale zoom (softwarematig en stukken minder!)
 
Laatst bewerkt:
Mooizo, dan zet ik bij deze vraag opgeslost. De camera ziet er inderdaad goed uit, en klinkt goed in de oren. Daar ga ik voor.
Dankjewel voor de hulp!
 
Het is al een wat ouder topic, maar mijn vriend heeft onlangs een HX1 van Sony gekocht, in verband met het fotograferen van landschappen. 20x zoom een een sweep-panorama modus. Makkelijke stand voor mij :) en allemaal aparte instellingsmogelijkheden voor hem :thumb: Op camera.nl ook nog eens 50 euro goedkoper als bij coolblue!
 
Welkom Nata,

1 regel uit onze voorwaarden:

Kicks van oude topics (antwoord geven op oude vragen) worden niet op prijs gesteld.

Derhalve gaat het topic op slot :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan