Aanschaf Nieuwe Computer / Upgraden oude laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Warcraft

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Hallo,

Ik zat eraan te denken om een nieuwe computer te kopen, omdat op mijn oude laptop het programma Adobe After Effects CS4 heel erg sloom de playback functie uitvoert. (soms wel een half uur per frame)
Hetgene wat ik ermee wil gaan doen is:

- After Effects
- Photoshop

Meer doe ik eigenlijk niet met m'n computer, behalve internetten.
Dit zijn de specs van m'n huidige laptop:

Acer Aspire 7530

Processor AMD Athlon X2
Frequentie 2 GHz

Harddisk 250 GB
Snelheid 5400 rpm
Werkgeheugen 3 GB DDR2 RAM

VGA-kaart NVIDIA GeForce 9100M G

Kan ik hier nog wat mee of moet ik dan echt voor een nieuwe computer gaan? Zo ja kan ik dan beter voor een mac gaan of gewoon windows?

Voor prof. gebruik zou ik voor de Apple Macintosh gaan, daarmee wil ik zeggen als je een reclamebureau hebt bijvoorbeeld. Minder virusgevoelig en grafisch het beste waar je op kan werken qua kleurechtheid etc. Dit staat naar je klant toe ook wat beter.

Ik werk zelf met heel de Adobe Creative suite CS4 op mijn laptop/pc, ongeveer de zelfde waarden als jou, en werkt prima.

Ga je voor thuisgebruik dan zou ik voor een pc kiezen met windows. Dit omdat het je een stuk minder geld kost, voor meer vermogen. Zodat je er nog heel veel andere dingen mee kan doen.

Nee het is gewoon voor thuis gebruik, maar is er ook nog een kans dat ik iets aan mijn oude laptop kan doen? Zoals meer RAM erin ofzo?
Ik heb er niet echt verstand van.
Dus als ik een nieuwe zou kopen aan wat voor iets zou ik dan moeten denken en dat het toch wel snel wordt gerenderd etc.
Alvast bedankt.

Aan een laptop valt vaak weining te upgraden, vaak alleen ram en hdd. Verder zijn de kosten voor het plaatsten van bijvoorbeeld een nieuwe processor (als dit al kan) zo hoog dat het de moeite niet loont.

Als het echt puur voor thuis is, zou ik ook gaan voor een pc, betere hardware voor een zelfde budget.
Waar je voornamelijk op moet letten zijn de processor, videokaart en ram.

Oké, en zou iemand misschien een voorbeeld kunnen posten van wat een goede computer is om dan mee te gaan werken voor een niet al te hoge prijs.

Wat is je budget?

Word een stuk makkelijker zoeken wat de beste (samengestelde) pc zou zijn.

Uhmm, dan ligt eraan hoeveel ik voor mijn oude laptop op marktplaats zou kunnen krijgen + zo'n 300/400 euro.

Ik denk dat ik er zeker wel zo'n 300/350 euro voor kan krijgen als ik bij andere soortgelijke laptops op marktplaats kijk, want hij ziet er nog goed uit en werkt ook nog perfect.

Dus dan zou mijn budget zo'n 600/700 euro zijn.
Ik weet niet of iemand daar wat mee zou kunnen?

Oké ik snap er niet veel van. :P
Maar dat is dan een hele computer, of moet er dan nog wat bij?
En die is dus geschikt voor videobewerking?

En hoeveel kost het ong. om hem ook in elkaar te laten zetten?

In elkaar laten zetten kost een tientje of 3, 4. Verder zal je als je dat nog niet hebt ook een beeldscherm, toetsenbord, muis en dus de behuizing van de pc nodig hebben.

En een os uiteraard, win 7 bijvoorbeeld.

Oké en zou ik bijvoorbeeld ook een totaalpakket kunnen krijgen met dan in elkaarzetten, behuizing, monitor en de computer voor zo'n 600/700 euro?

Assembleren met 1 jaar garantie (windows zelf doen) kost €59,- hoor? bij Azerty

je videokaart is niet meer leverbaar je zult een andere moeten nemen:d

Maar ik heb echt geen flauw idee van wat goed is en wat niet,
zou iemand me misschien via iets als msn of een andere soort chat kunnen helpen met het samenstellen van iets?
Alvast bedankt.

Je mag mij toevoegen op MSN, en ik beloof aan de rest van het forum dat ik nog wel zal vertellen wat er precies uit is gekomen zodat jullie nog met andere argumenten kunnen komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan