Aanschaf nieuwe desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kurgadon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo, ik heb hier een computer van een jaar of 5/10 terug en wou toch maar eens een nieuwe kopen. Mijn budget is 400/500 euro en daarvoor wil ik gewoon een complete kast. Het scherm, muis, enzovoort heeft totaal geen prioriteit aangezien het spul wat ik heb het nog prima doet. Wat ik er mee wil doen is het gebruikelijke schoolwerk en de wat zwaardere spellen. Het is de bedoeling dat hij de komende jaren gewoon goed genoeg blijft om spellen te draaien aangezien ik volgend jaar ga studeren en niet verwacht nog veel geld aan dergelijke spullen te zullen uitgeven. Mij is verteld dat ik minstens een videokaart van 512 mb moet hebben en 2/3 gb ram. Daarbij lijkt het me wel zo lekker om een grote harde schrijf van 250/500? gb er bij te nemen om probleemloos de komende jaren door te komen. Nu heb ik weinig verstand van de verschillen tussen processors en videokaarten en zou het dus erg op prijs stellen wanneer er hier iemand is die mij hiermee kan helpen. Ik ben in principe op zoek naar een compleet systeem, maar als losse apparatuur veel voordeliger is mag het ook. Tips worden zeer gewaardeerd!

WELKOM OP HELPMIJ

wellicht is dit een configuratie voor je

Id 82661 Samsung 22x DVD�RW SATA Writer Bulk BeigId € 20,99
Id 9147 Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt € 46,51
Id 34984 LC Power 108B,ZwartId € 24,86
Id 10180 Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2 32,44
Id 72197 Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II € 66,07
Id 56577 Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed € 135,66
Id 82543 Jetway Radeon HD3850,DDR2, PCI Express x € 73,72
Id 31858 Asus P5K,Retail € 83,41

Totaal 483,66

ik heb het overzicht(met dank aan marsmannetje)uit een ander topic waar ik ook in zat.
past in je budget zo te zien

bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=372539

Laatst bewerkt:
ik ken iemma,d die een soort van gamer (nieuw) verkoop voor 550 denk ik kan je zn e-mail adres geven mar als je gaat studeren zou ik voor een laptop gaan ;-)

Bedankt voor de reactie maar de helft van die merken ken ik niet eens. Ik ben echt een ramp wat betreft computer onderdelen :confused: Waar bestel je deze onderdelen precies en moet ik dat ding dan nog zelf in elkaar zetten? En wat zijn dan precies de specificaties van de onderdelen?
En, via via dingen kopen heb ik slechte ervaringen mee:rolleyes: Zo'n laptop schijnt ook meteen een stuk duurder te zijn wanneer je dezelfde prestaties eruit wilt halen? Het duurt sowieso nog minstens een jaar.
Een vriend van me had het over dit ding: http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=spgv17&baseId=44102
Is dit wat of ben ik veel beter uit met die losse onderdelen?

hoi

de onderdelen in me vorige post(en topiclink)zijn prima onderdelen.

de kant en klare kast die jij nu aangeeft is minder qua prestaties

daar zit al wel vista bij btw(ik weet niet of jezelf nog een os hebt?)

Laatst bewerkt:
maar bi jzelf in1 steken moet je tog alle drivers nog installeren lijkt me ook een hele klus?

maar bi jzelf in1 steken moet je tog alle drivers nog installeren lijkt me ook een hele klus?

voor iemand met geen ervaring cq kijk erop is kan dat een hele klus zijn ja.

met een beetje hulp van een wel ervaren persoon is het zo gebeurt.

ook losse onderdelen kun je bijv bij alternate laten essembleren

WELKOM OP HELPMIJ

wellicht is dit een configuratie voor je

Id 82661 Samsung 22x DVD�RW SATA Writer Bulk BeigId € 20,99
Id 9147 Chieftec GPS-450AA-101A, 450 Watt € 46,51
Id 34984 LC Power 108B,ZwartId € 24,86
Id 10180 Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2 32,44
Id 72197 Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II € 66,07
Id 56577 Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed € 135,66
Id 82543 Jetway Radeon HD3850,DDR2, PCI Express x € 73,72
Id 31858 Asus P5K,Retail € 83,41

Totaal 483,66

ik heb het overzicht(met dank aan marsmannetje)uit een ander topic waar ik ook in zat.
past in je budget zo te zien

bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=372539
Ik dacht al, dat komt bekend voor :p
Voor de TS: Dit is dus bij Azerty.nl samengesteld.
Tel er nog 50 euro bij op voor het in elkaar zetten van het systeem.
Maar dan heb je nog geen besturingssysteem.
Dus kom je te duur uit.

Om heel eerlijk te zijn is 500 euro wat krap. Zeker als je er een x-aantal jaar mee wilt gamen. Dat gaat gewoon niet. Al helemaal niet met die alternate-machine, maar ik denk ook niet met die ik heb samengesteld (al zal die een tijd langer mee kunnen)

Ok, bedankt voor de tips, maar ik ga het liefst toch nog voor een kant en klare. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet heel erg veeleisend. Ik heb met mijn huidige computer ook al een jaar of 7/8 gedaan. Dit was met 512mb ram een ati radeon 9500/9700pro (128mb) en een amd athlon xp van 1800mhz. Ik geloof dat elke standaard pc tegenwoordig al zo'n 4 keer zo goed is als mijn kast. Nu is dus de vraag of er iemand is die toevallig een leuke aanbieding weet of een handige site waar ik een complete kast vandaan kan krijgen. Je mag me ook overtuigen om de boel los te kopen, maar mij lijkt het wel zo lekker om gewoon de stekkers in dat ding te zetten, wat spellen installeren en dan dr mee klaar zijn :D

Ok, bedankt voor de tips, maar ik ga het liefst toch nog voor een kant en klare. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet heel erg veeleisend. Ik heb met mijn huidige computer ook al een jaar of 7/8 gedaan. Dit was met 512mb ram een ati radeon 9500/9700pro (128mb) en een amd athlon xp van 1800mhz. Ik geloof dat elke standaard pc tegenwoordig al zo'n 4 keer zo goed is als mijn kast. Nu is dus de vraag of er iemand is die toevallig een leuke aanbieding weet of een handige site waar ik een complete kast vandaan kan krijgen. Je mag me ook overtuigen om de boel los te kopen, maar mij lijkt het wel zo lekker om gewoon de stekkers in dat ding te zetten, wat spellen installeren en dan dr mee klaar zijn :D

dat heb je ook als je de zooi door een webshop in elkaar laat zetten.
Alleen windows moet je even installeren.
Maar ja.. aangezien je een beperkt budget hebt is een merk-pc misschien het beste. Anders gaat er namelijk alweer 95 euro van je budget af voor een windows-licentie.

Hey, wat vinden jullie van dit systeem van 550 eu? Zit verder volledig in elkaar klaar om te gebruiken :thumb:

Intel Core 2 Quad Q6600 - 2,4GHz
3GB DDR2 SDRAM
750GB - Serial ATA-300 - 7200 tpm
NVIDIA GeForce 9600GT
Mutli cardreader
DVDRW-DL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan