Aanschaf nieuwe laptop/notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blue Diamond

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Hoi, ik moet voor mijn nieuwe studie financiele administratie een laptop/notebook aanschaffen.
En aangezien ik niet veel verstand heb over de inhoud van wat de laptop minimaal nodig heeft was mijn vraag of iemand tips of suggesties heeft?

Ik had bij dixons de volgend computer gezien die veel overeenstemming heeft met wat de school eist:

Packard Bell EasyNote TM94-RB-004 15,6" notebook
prijs € 529,-

Kan iemand mij vertellen of deze goed is daarvoor of andere suggesties?
ik heb een budget tot 600 euro.

Mijn dank is groot

M.v.g.

de minimale eisen voor de laptop van school zijn, moet voldoen aan:

Processor - minimaal Intel Core 2 Duo (minimaal 7000-serie) of gelijkwaardige AMD

Intern geheugen - minimaal 3 GB intern geheugen, uitbreidbaar tot 4096 MB

Harde schijf - 250 GB of groter

Netwerkverbinding - 10/100 Mbps 802.11 g/n-draft. Bluetooth is optioneel

Optische drive - DVD (re)writer

Beeldscherm - 15,4'' of groter

Aansluitingen - minimaal 2 x usb. Advies: minimaal twee usb aan de zijkant

Besturingssysteem - Windows Vista NL 32 bits, Win 7 Nl 32 bits, Win 7 NL 64 bits. Minimaal home premium

Accessoires - stroomkabel, tas en usb-muis

Welkom bij de Helpmij !
Ik kom er zodadelijk al op terug en lukt dat niet, dan morgen namiddag.

Goedemorgen,

Even een voorzet misschien is deze wel een goede optie voor je ,voldoet meer als genoeg aan je wensen en gaat voorlopig nog wel even mee. en is een prima merk denk even beter als de packard bell.

Laatst bewerkt:
@Blue diamond : ik ben nog op het werk en ben dus even niet echt in staat uitgebreid te zoeken. Gelet op de machine die Modag post denk ik dat ik ook niet meer hoef te zoeken, ik kan er weinig meer aan toevoegen, de door Modag gepostte machine is een prima machine en geniet ook wat mij betreft verreweg de voorkeur boven de P&B.

k, bedankt ik had ook verder gekeken, en kom tot de voorlopige conclusie dat:

Acer en
Packerd bell slechte laptops zijn klopt dat?

had naast die Asus ook de volgende laptop gevonden van Toshiba:

Toshiba satellite C650

Intel Pentium Dual-Core T4500

DVD RW - Webcam

2 jaar pick-up en return garantie

Wireless LAN N

Cardreader

prijs 599 euro's via McDos-net zit namelijk een vestiging hier in het dorp/stad. en die verkoopt ook die asus voor 649 euro 15 euro duurder dan via azerty maar dan hem je hem wel direct.
is Mcdos-net een beetje bekend en goed?

is deze ook goed en vergelijkbaar met die Asus.

Volgens mij zijn Asus en Toshiba de betere merken laptops?

m.v.g B.D.

Laatst bewerkt:
Ik ben de laatste tijd wat gematigder geworden in mijn uitspraken m.b.t. goed en slecht. Als ik het anders mag verwoorden?

er bestaat op het w w w (dus ook bij de Helpmij) een vrij algemene opvatting dat wanneer je een top 3 van laptopmerken zou samenstellen, P&B, HP en Acer daar niet direct in voorkomen, daar waar merken als Toshiba, Asus en Medion wél in die top zitten. Diplomatieker en objectiever kan ík het niet verwoorden. Het zou wellicht te ver gaan om bepaalde merken 'slecht' te noemen.

Ik ga zodadelijk, als dit berichtje af is, die Toshiba even vergelijken met de machine die Modag postte. Daarnaast zoek ik even een linkje op van enkele maanden geleden waarin de reparatiegevoeligigheid van een paar grotere merken tegen het licht wordt gehouden, da's wel een interessant stukje leesvoer.

Laatst bewerkt:
Lees dit maar even door : Klik

Ik heb de Asus met de Toshiba vergeleken:

De Toshiba heeft een Intel Pentium dual core processor (let wel géén core 2 duo) terwijl de Asus een I3 heeft. Asus wint dus qua processor.

De videochip in de Toshiba is er één van de Integrated soort, hetgeen zoveel wil zeggen als dat er géén dedicated (toegewijd) apart videogeheugen beschikbaar is, maar dat de videochip systeemgeheugen gebruikt van de machine. Dat is iets wat je het liefst wil vermijden teneinde de hoogste prestaties te verkrijgen. De Asus heeft een eigen videokaart met eigen geheugen en da's iets wat altijd de voorkeur heeft.

Ik denk dat je die Toshiba dus 'los moet laten' en mogelijk zou moeten gaan voor die Asus. Ik heb de prijzen niet vergeleken dus als die Asus aanzienlijk duurder is dan de Toshiba is het een kwestie van wikken en wegen. Schelen ze weinig dan wint de Asus met 1 fietslengte verschil op de belangrijkste punten. Ik heb van beide machines niet de frutsels vergeleken : aantal usb-poorten, bluetooth, accucellen etc. etc.

Wat het McDos-net betreft moet ik bekennen dat ik die naam nog niet eerder tegen ben gekomen. Ik heb er even wat op Gegoogled maar vindt niet direct negatieve en / of positieve berichten. Wel las ik dat het samenwerkingsverband is van ruim 90 zelfstandige bedrijven die op een aantal terreinen de handen in elkaar hebben geslagen. Ik vermoed dat gebruikerservaringen van mensen in jouw woonplaats doorslaggevend moeten zijn voor jou om te beslissen of je wel of niet met het bedrijf in zee wilt gaan. Een ijkpunt zou bijvoorbeeld kunnen zijn: hoelang zit die vestiging in mijn woonplaats er al ? (Zit die winkel er net een jaar, of zit die winkel er al jaren en jaren). Je moet namelijk in je achterhoofd houden dat het bij een eventuele service / garantie aanspraak wel handiger is áls die winkel nog bestaat...............

Laatst bewerkt:
ik zou persoonlijk niet kiezen voor een packerd bell aangezien het bij de acer groep hoort en ze behoorlijk wat problemen heben met de koeling en ook met de warmte waardoor er nog zelfs brand kan onstaan en de asus is het beste dus ik zou als ik jou was kiezen voor de asus

@ gast0225

harstikke bedankt voor de info,

Wat je zegt ik ga dan voor die Asus, ben net ook naar die winkel geweest en die man vertelde precies hetzelfde, dat die toshibavideokaart geheugen afsnoept van die 4GB en dat ie Asus sneller is dan de toshiba.

die zaak is:

Clear Vision ICT Hardenberg (http://www.clearvisionict.nl/) bestaat nu 10 jaar als winkel en 15 jaar als bedrijf volgens mij.

Alleen de levertijd van die Asus duurt nou wel langer omdat hij goed verkocht wordt.

@ Modag

Hoe zit dat met die van Azerty onlinewinkel, komen er nog extra kosten of zo bij op? denk dat ik hem voor die paar euro's verschil dan beter vlak bij huis kan halen? en zag dat de levertijd 2-3 dagen is maar denk dat het daar ook wel langer dan duurt aangezien dat de Asus goed verkoopt.

Hoi,

Ik weet niet hoeveel wat die paar euro's zijn maar hier kan je de leveringsvoorwaarden bekijken. En hier hoe je eventueel de bestelling kan plaatsen.
En deze hier zou ook nog wel van belang kunnen zijn.
En hier een prijsvergelijk .
en bij eventuele aankoop veel plezier met het notebook:thumb::thumb:

Ik heb de Asus binnen, zeer blij mee. was de laatste, en anders moest ik heel lang wachten. :D

Wel heel toevallig dat toen ik hem kocht er 2 mensen met een Acer aankwamen lopen. Eentje met een computer die gerepareerd moest worden en eentje met een laptop waarvan het scherm losliet. :shocked:

Dus heel erg bedankt voor jullie hulp, info en tijd. :thumb:

M.v.g. Blue Diamond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan