Aanschaf nieuwe laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinmrn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
49
Ik doe al enkele jaren met een Dell xps 1530, maar deze begint af te zien door de zware programmas die ik gebruik. Met name :
3Ds max, mudbox, zbrush, maya, premiere, after effects, fusion(, photoshop, illustrator)... Dus renderen is vrij belangerijk. Aangezien ik toch wel wel te spreken ben over de delll die ik tot hiertoe had (zowel qua kwaliteit, als kosten, als klantenservice) dacht ik eens terug een kijkje te nemen op hun site. Ik heb er Twee laptops gevonden die me wel interesseerden, maar ik moet zeggen dat ik zelf te weinig ken van de laptop zelf. Dus ik zou graag horen wat jullie me kunnen aanraden.

Het mag gerust ook een andere notebook zijn, als je denkt een een beter alternatief te hebben!

Keuze 1:

1)Alienware:: €1140 excl. Vat

Processor: Intel Core i3 processor 330M(2,13Ghz, 3mb cache)
Grafische kaart: 1gb nVidia GeForce GTX260M graphics card
Geheugen: 4.096mb 1.333 MHz dual channel DDR3 SDRAM (2x2.048)
Harde schijf: 160 gb (7200 rpm met free fall sensor)
Lcd scherm: 15.6 inch wide hd+(1600x900) wLed display
...dvd rw


2) Studio XPS::
Processor: Intel core i7 processor 820 QM(1.73Ghz, 8MB cache)
Grafische kaart: 1GB ATI RADEON HD4670 Graphics card
Geheugen: 4.096mb 1.333 MHz dual channel DDR3 SDRAM (2x2.048)
Harde schijf: 500GB (5400RPM) Serial ata hard drive
LCD: 15.6-inch full HD beeldscherm, 1080p met truelife
...dvd rw
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat voor jou doel de eerste de beste optie is en dell is best goed qua beeld resolutie
 
Ik vind dat Acer ook wel goede beeld kwaliteit heeft. maar ik raad je een Dell aan. altijd al fan van.
 
Dankjewel voor de snelle comments. Maar kan je mss een beetje erbij vertellen waarom ik die zou moeten nemen. Nu tart ik een beetje in het duister en ik wil niet simpelweg gewoon de laptop kopen die het meeste stemmen hier krijgt. Ik heb sowieso al even genoeg van verkiezingen, ook al zijn ze er nog niet :).

Dank bij voorbaat
 
Hoi,


Je zal voor het renderen volgens mij wel een knappe videokaart(chip) moeten hebben en misschien dat een i5 processor dan beter tot zijn recht komt dus dan zou deze nog beter voor je doel te gebruiken zijn maar aan de ander kant heeft hij wel een iets lagere resolutie.
 
Die ziet er inderdaad ook goed uit.
maar laten we dan voor de TS vaststellen wat hij minimaal moet hebben.
maar ik ga eten.
Ik ben zo weer terug
 
Bedankt Pesu en Modag

Het renderen is hier inderdaad van grote belangstelling. Dit is iets waar mijn laptop toch wel tekortschoot. En je moet weten dat ik men laptop steeds moet gebruiken (voor school) tot op het randje van wat hij afkan. Voor examens is een bluescreen niet verwonderlijk. Of dat de software om de twee minuten uitvalt omdat het te zwaar word...:( Gotta love it :). Die asus zag er al zeker interessant uit als het op renderen uitkomt. Maar de resolutie mag dan inderdaad weer wat groter. Nu is het natuurlijk altijd mogelijk een apart scherm te kopen voor thuis. Is het trouwens interessant om er meer als 4gb ram in te steken of komt dat niet tot zijn recht?
 
Is het trouwens interessant om er meer als 4gb ram in te steken of komt dat niet tot zijn recht?

Nee, 4 ram is perfect joh.
daar kan je nog wel 10 jaar mee.(als je laptop het zolang volhoud:p)

maar meer dan 4g is echt niet nodig.
 
Ok ik ben er weer... En ik ben nog steeds aan het twijfelen... De asus laptop die me is voorgesteld zag me er zeker goed uit. Maar het is een gaminglaptop, en ik heb meermaals gelezen dat de videokaarten van een gaminglaptop heel anders zijn als die van een "workbook". Nu moet ik zeggen dat ik er wel kan inkomen aangezien ik nu met een xps 1530 werk (die toch wel goed scoort als gamelaptop) . Gamen gaat perfect maar het mist toch zeker een heel stuk kracht, vooral dan ook weer in de videokaart. Het kon mudbox niet draaien :s. Dus is er iets van aan dat er weldegelijk een verschil is in gaming graphics cards en performance cards?
Sorry voor het lange twijfelgedoe. Maar ik wil de perfecte op de kop tikken :D.
 
Naar mijn weten is er geen verschil tussen die 2.
Het is juist goed dat je kan gamen met die asus kan gamen want dat zet toch al een maat neer.
Gamen staat wat dat betreft boven beeldbewerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan