Aanschaf nieuwe modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Berichten
335
Hallo,

Wij hebben al 6 jaar lang een Sweex LW050v2 modem, deze komt al een paar maanden aan z'n eind. Trage verbinding, etc.
Dus ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe modem en kwam op deze twee uit:

SITECOM WLR-2000:
http://www.routercenter.nl/product/.../sitecom-wlr-2000.html#product_specifications

D-LINK DIR-615:
http://www.routercenter.nl/product/...rs/d-link-dir-615.html#product_specifications

Nou is mijn vraag: Welke van de twee is de beste keus?
De modem moet ongeveer 5 computers tegelijk aankunnen en een goeie downloadsnelheid hebben.
We hebben 50Mbit/s van Ziggo, en met de oude Sweex-modem is dit niet meer haalbaar.

Ook wil ik graag weten welk van deze twee modems het grootste bereik heeft.

Met vriendelijke groet,

Thiemo
 
ziggo heeft toch zelf een modem/router combi?? dus je hebt verder niks nodig

en je hebt het over nieuwe modem ,en je geeft linken van routers
als je een goeie router zoekt neem dan NETGEAR 3700
 
Laatst bewerkt:
Ik haal ze vaak door elkaar.
Dat is het hem nou juist. Zonder dat Sweex-kastje, hebben we geen draadloos signaal. Ik denk zelf dat wij nog een ouder iets hebben?
Hoe zou ik anders het draadloze signaal van het Cicso-kastje van Ziggo aan kunnen zetten dan?
 
Gewoon naar Ziggo bellen, en vertellen dat je problemen hebt met je modem. Als werkelijk het probleem bij de modem ligt, zouden ze deze normaal gratis vervangen...
 
Zo ver ik weet is zelfs de service van Ziggo nog beter. Als het goed is zou iedereen in Nederland die Ziggo klant is in de afgelopen jaar een nieuw modem moeten hebben gehad. Deze heeft inderdaad Wifi onboard. Dan hoef je idd niets meer te kopen.
Maar ik sta achter Jeff, als je toch wat wilt kopen qua nieuwe router, kijk voor een Netgear wndr3700, wel op letten of je de nieuwste versie koopt.
Deze doet het gewoon in 1 woord uitgedrukt....GOED.
 
Wij hebben sinds 16 april 2011 Alles-in-1 Plus van Ziggo. Toen kregen wij een modem zonder onboard wifi. Zou ik deze nog gratis of tegen aanbetaling kunnen laten vervangen door eentje met onboard-wifi?
 
Mag ik vragen wat voor model je hebt gekregen? Want eigenlijk zou dit niet moeten. Misschien dat het net in de overgang periode was maar dan denk ik als je Ziggo belt en uitlegt zo van joh waarom krijgt iedereen een Wifi modem en wij niet dat ze in mijn beleving deze zou omruilen. Draai je alleen op voor de kosten van het retourneren van de oude versie.

Doen ze moeilijk dan kun je altijd nog een Wifi router aanschaffen. Maar ik zou het toch proberen.
 
De modem die we hebben gekregen is van Cisco, model: EPC3212.

Ik zal morgen even proberen te bellen naar Ziggo en kijken of we een wifi modem kunnen krijgen.
 
Als ik een advies mag geven, je zou het kunnen gooien op het feit dat de Ziggo al een aantal snelheidsverhogingen heeft door gevoerd maar dat je daar geen profijt van hebt. Waarschijnlijk zullen ze dan zelf al vragen welk modem je hebt en of je die misschien wilt omruilen.
Je kunt ook vragen waarom de snelheid zo laag blijft en of dat dan te maken heeft met het feit dat dat komt omdat je geen "officieel" ziggo modem hebt.

Maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn, ik heb tenminste nog geen slechte ervaringen met Ziggo.
 
Ik heb zojuist gebeld naar Ziggo en kreeg te horen dat alle Ziggo-gebruikers dit jaar nog een nieuwe wifi modem zullen krijgen. Wanneer konden ze alleen niet zeggen.
 
Nou ja dat is dan toch een antwoord.
Zijn ze wel laat in jullie regio maar het zit er dus aan te komen en das weer positief.
Kun je of afwachten of zelf wat nieuws kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan