aanschaf nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

westj

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2015
Hallo,

Ik wil mijn PC vervangen en ben al een poos aan het brainstormen wat ik moet, Windows pc of Apple.
Ik heb hieronder een paar opties die veel in zich hebben.
Ik gebruik nu Pinnacle Studio voor filmbewerking. Verder moet de pc zo weinig mogelijk geluid geven en snel zijn met behoorlijk wat opslagcapaciteit.
Alle tips en adviezen zijn welkom, hieronder staat mijn mijn 1e selectie.

Alvast bedankt, Gr Jan

http://www.helpmij.nl/forum/register.php?a=act&u=463877&i=b71a50c4fabf5ff643d490b9504fe3eba14bb710

-----
Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
Versie: 2015.0.5577 / Virusdatabase: 4257/8911 - datum van uitgifte: 01/11/15

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...673447]=1&product[550164]=1&product[649374]=1
Zelf in elkaar zetten

http://www.medion.com/nl/shop/medion-erazer-pc-x5335-e-410019245.html
Voorkeur (prijs/kwaliteit)
http://www.apple.com/nl/imac/specs/
27-inch met 2GB videokaart

Hallo Granit7,

Mijn PC is op en ik moet vervangen. Ik heb me als doel gesteld om te kiezen voor de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Alles staat voor mij open. Het kan Apple of een windows PC worden.
Om een limiet in geld aan te geven vind ik moeilijk.

Bij Apple loop je tegen beperkingen aan omdat alles meer afgeschermd is. Het ziet er allemaal wel fraai uit en het loopt altijd zonder problemen heb ik begrepen

Ik ben niet echt een kenner en ben dus blij met alle info!!

Ik denk als je een goede prijs/kwaliteit verhouding wilt, dat je dan sowieso geen apple moet nemen... (Je betaalt voor ''apple'')
En dan zelfbouw lijkt mij het goedkoopste (weet het niet zeker)

Ja Apple is duur in verhouding.
Wat vinden jullie van de Medion configuratie?
Wie heeft ervaring met dit merk??

Ik heb even kort alle dingen die in die medion zitten ook even in een samengestelde pc van azerty geplaatst om gewoon een indicatie te geven wat je er voor betaald.
Dit is geen samenstelling die goed werkt of dergelijk gewoon een samenstelling ter indicatie van de prijs.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...642781]=1&product[688181]=1&product[567592]=1

Ook weet je niet welk merk en type ze er in hebben geplaatst ik heb nu redelijk goede dingen er ingeplaatst maar zij kunnen ook goedkopere varianten er in hebben geplaatst. daarzitten redelijke verschilen in kwa prijs want je kunt ook niet vinden welk merk er inzit.

Je betaald nagenoeg het zelfde als je hem bij azerty zelf samenstelt.
Voordeel als je hem bij azerty of andere winkel samen laat stellen is dat je alles zelf kunt kiezen een mooie kast en dergelijke en je bent niet gelimiteerd want bijvoorbeeld die 16gb ram is heel leuk maar 8 gb heb je voldoende aan die ssd 256 GB is overdreven 128 heb je voldoende aan. Ook de hardeschijf van 2 TB zou ik niet doen zou er gewoon 1 van 1TB nemen en dan kan je er later nog 1bij plaatsen. Je kunt zo de pc zo maken als jij wilt en een betere video kaart nemen en eventueel een overklokbare processor nemen als je dat wilt natuurlijk.

Dus oftwel helemaal aan je eigen eisen en wensen voldoen ;) en het in elkaar zetten kan al bij azerty worden gedaan voor +- 65 euro geloof ik.

Edit de assemblage kost 59 euro en dan heb je ook nog 1 jaar garantie.

Laatst bewerkt:
128 gb aan ssd is echt niet veel een os op en je hebt gelijk 50gb minder verder is het best een slecht lijstje voor zo'n prijs.

ik dacht aan zoiets ---> 3.png stille pc komt door de hele goede case en daarnaast ook nog een koeler die heel stil is
bestelkosten---> Naamloos.png

Als je echt een hele sterke pc wilt dan kan je dit nog doen maar het is wel wat prijziger ---> 6.png
relatief nieuwe intel cpu die ddr4 ondersteund hele snelle cpu en waterkoeling wat ook heel erg stil is

Het eerste lijstje voldoet ook aan jouw eisen

qua specs is een apple minder, maar het draait ook weer op een heel ander op os. Je kan ze niet echt gaan vergelijken. Het is vooral wat jijzelf fijner vindt. Ik heb niet zo heel veel ervaring met apple pc's, omdat ik ze niet fijn vind, maar een ander vind ze wel weer heel fijn. Daarnaast zie ik dat ze best handig zijn voor video/foto bewerking dus ik zou ze is gaan testen om te kijken wat je er van vindt.

Laatst bewerkt:
@granitk7, ik lees nergens dat TS wil gamen. Dus waarom een gamers videokaart?? Verder is 128gb voor je os en wat programma's genoeg. Ik draai er al weer bijna 3 jaar mee.(En ik heb er wel games op staan)
16gb aan geheugen is daarentegen weer wel lekker voor videobewerking.

De scythe mugen is heerlijk stil dus waterkoeling is ook overdreven, dat is leuk als je wil overklokken maar verder???

Laatst bewerkt:
Je hebt wel een punt over de videokaart daar heb ik over heen gekeken.

Met waterkoeling heb je ook een betere airflow doordat er niet z'n grote koeler in staat, maar je hebt wel gelijk de scythe mugen koelt prima en is ook heel erg stil. Ben blijkbaar er bij vergeten te zetten dat dit niet hoeft.

Zelf vind ik een 128 gb ssd best weinig. En je betaalt 50 % meer, maar je krijgt wel 2x zoveel opslag

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Bedankt voor de posts en tips.
Ik ben een aantal dagen uit roulatie geweest.
Ik ga voor een windows PC.

even geleden was ik bij Mycom die een mooie configuratie samenstelde voor een redelijke prijs.
Ik ben benieuwd wat jullie mening is

Bijlagen

• foto_1.jpg
    foto_1.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 46
  • foto_2.JPG
    foto_2.JPG
    43,1 KB · Weergaven: 48
O ja, in deze configuratie zit en IIyama, 27 scherm met een hoge resolutie.

Als jullie alternatieve ideeen hebben, hoor ik het graag!!!

Thx again

Ze vragen veel te veel geld. De samenstellingen die ik eerder liet zien zijn een stuk krachtiger en goedkoper.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan