Aanschaf PC +/- 650 euro

• Onderwerp starter Onderwerp starter ptb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ptb

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Hallo allemaal,

Na lang wikken en wegen wil ik toch eens kijken wat de mogelijkheid is m.b.t. het samenstellen van een vaste (/dekstop) PC.
Mijn budget ligt rond de 650 euro, paar tientjes hoger mag, maar hoeft uiteraard niet ;)

Wat wil ik er mee doen?
- League of Legends kunnen spelen en goed kunnen recorden (met bijv. fraps)
- Photoshop/dreamweaver naast league of legends kunnen draaien zonder moeite
- Een aantal andere basis bewerkingsprogramma's (nog geen idee welke, een te beginnen hobby)
- Waar mogelijk zal zo weinig mogelijk lawaai het mooist zijn
- Een beetje toekomstgericht is wel een vereiste

Wat hoef ik niet:
- Een kermisattractie, qua led lichtjes, mooie gestroomlijnde kast etc.

Wat heb ik nodig aan randapparatuur?
- Op een muis en boxen na alles, omdat ik nu een laptop heb.

Welke onderdelen en dergelijke hebben mijn interesse?
- Een moderne processor (i5/i7?) , 3,x GHZ (toekomstgericht?)
- 8GB RAM
- BenQ RL2240H monitor
- Een redelijke videokaart vind ik qua toekomstgerichtheid wel belangrijk
- SSD lijkt interessant, daar ik lees dat deze het opstartproces enorm snel kunnen laten verlopen
- 500GB aan opslag, maar meer hoeft ook echt niet, mits meer goedkoper is.. mja :P

Ik wil uiteindelijk voor 2 beeldschermen gaan, dus dit moet zeer zeker mogelijk zijn!

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee en is mijn vraag redelijk.
Mocht je vragen hebben dan lees ik dat graag in een reactie op mijn verhaal.

Bij voorbaat mijn hartelijk dank!

Niet aan gedacht :shocked:

Heb het daarom ook direct verwijderd

Laatst bewerkt:
Zonder beeldscherm is geen probleem, maar dan wel het liefst echt zo dicht mogelijk bij de 650 blijven. Er kan immers nog gespaard worden, maar het moet leuk blijven ;)

@ dragonsoul: ACER heb ik mijn laptop van, mijn mening + die van mensen in mijn omgeving: Acer is een leuke allround laptop, maar geen topkwaliteit. Een aantal mensen die ik ken hebben een HP pavilion (geen idee welke uitvoering etc.) en deze zijn er over het algemeen heel tevreden mee. 'T schijnt een stevig merk te wezen, maar ook een merk dat wel wat eigenaardigheden kan vertonen. Daarnaast vind ik de HP die jij voorstelt niet echt goed aansluiten op de 8GB ram die ik liever zou zien en de 500GB die ik mogelijk nodig zou hebben. 1tb is dan direct weer het dubbele.

Echter wil ik je wel bedanken voor je voorstel. Hierdoor kwam ik er tevens achter dat ik wat vergeten ben te melden, namelijk dat ik graag draadloos internet zou willen ontvangen op mijn vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan