Aanschaf tweakers gamesysteem januari 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin92

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Ik was van plan de volgende pc aan te schaffen:
http://www.salland.eu/product/958181/tweakers-net-gamesysteem-januari-2011-tw-gamesys-0111.html

Behuizing 906980 - Cooler Master CM 690 II Zwart, Geen Voeding
Voeding 129290 - Antec TruePower New Series TP-650 650 Watt, 20+24 Pins
Processor 702225 - AMD Phenom II X6 1055T 2.80 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Hexa Core
Processorkoeler 353794 - Scythe Mugen 2 Rev.B
Moederbord 856215 - Asrock 870 Extreme3
RAM-geheugen 49795 - Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart 953067 - Club3D Radeon HD 6950 2048 MB
SSD 872363 - Crucial RealSSD C300 64 GB, S-ATA III / 600, 70 MB's, 355 MB's, 2,5 Inch
Primaire harde schijf 259172 - Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, Bulk
Optische drive 897965 - Sony NEC Optiarc AD-7260S-0B S-ATA, OEM, Zwart
Toetsenbord 359348 - Logitech Gaming Keyboard G110 USB, Zwart, Qwerty
Muis 10165 - Logitech Mouse MX518 Gaming-Grade Optical PS/2 & USB, Grijs / Zwart
Speakerset 324409 - Creative Inspire T3130, 2.1, 5 Watt RMS Per Kanaal (2 Kanalen), 15 Watt RMS Voor De Subwoofer
Monitor 76488 - Samsung SyncMaster 2433BW 24 Inch / 60.9 Cm, 5 Ms, Zwart
Besturingsysteem 280510 - Microsoft Windows 7 Home Premium, NL, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit
Assemblage 10483 - Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie + Installatie Windows

Nu is mijn vraag is dit een verstandige keuze? Ik ben zelf niet in staat om de pc te assembleren vandaar de keuze voor Salland automatisering. Ook vraag ik me af hoe het met de geluidsproductie zit van dit systeem. Je kunt bij Salland kiezen voor een Windows installatie, aangezien de pc over een SSD beschikt wil ik de installatie graag op deze schijf. Is het gebruikelijk dat deze hierop dan ook daadwerkelijk geïnstalleerd wordt?

Zijn er wellicht nog andere opties voor mij aan te raden?

Alvast bedankt!
Kevin.

Ja hoor, is een mooi systeem. Ik ga er vanuit dat ze het automatisch op de SSD zetten, anders Windows zelf installeren?

Ik vind het ook (op 1 onderdeel na) een mooi systeem : de processor. Je kiest een processor die qua prestaties nogal wat andere boven zich moet toelaten. Klik (en bekijk vooral de pagina met gameprestaties)

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb vaak veel applicaties tegelijk openstaan (multitasking) dan zou juist de AMD toch als beste uit de bus moeten komen? Qua games levert de AMD wel flink in op de Intel processors maar het is toch ook niet meteen zo dat hij waardeloos is met gamen want hij zal vast niet voor niks in de BBG van Tweakers @Gaming PC zijn opgenomen. Al zou ik kiezen voor een systeem met een Intel i5 of i7 wat zou dan ongeveer de meerprijs zijn?

Kevin.

Ik stel voor dsat je een willekeurige (web) winkel bekijkt en daar het prijsverschil tussen de door jou genoemde AMD en een (veel) betere / Intel opzoekt. Dat kun je heel goed zelf opzoeken in een prijslijstje.

Een van de redenen van het posten van je vraag was of lezers hier op de Helpmij het 'verstandig' vinden. Welnu, op het meest essentiële onderdeel van de machine vind ik de keuze minder verstandig. Da's echter mijn mening en die kan afwijken van die van een andere lezer.
Aan de andere kant moet je toch ook ernstig rekening houden met de hierarchie van de processor die jij ambieert in het linkje dat ik plaatste. Bekijk ook de andere test onderwerpen in het linkje en je zal zien dat de door jou genoemde processor niet veel hoger scoort dan gemiddeld of net daaronder (in vergelijking met de in de link staande processors).

Laatst bewerkt:
ik ga mee met wat gast0225 zegt
de AMD phenom x6 cpu'tjes hebben een zwak punt als het gaat om gamen
je kunt meer dan 40% aan prestatie verlies krijgen.
de games van tegenwoordig kunnen niet alle core aanspreken, waardoor je zelfs trager uit kan komen dan een Phenom x4 965

tenzij jij zwaar aan video editting of rendering gaat doen raad ik je aan om een andere cpu te nemen

de i5 2500 kost het zelfde maar scoort veel beter in games

(prijzen van de nieuwe I5 en I7 cpu's vallen heel wat mee)

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken naar de prijzen en daar kwam het volgende uit:

1 x AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz / € 160,39 (Huidige)
1 x AMD Phenom II X6 1090T / 3.2 GHz / € 208,25
1 x Intel Core i5 650 / 3.2 GHz / € 156,50
1 x Intel Core i7 875K / 2.93 GHz / € 312,46

Is het dan wellicht niet verstandiger om voor de betere AMD te gaan omdat deze een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft? Of is het de moeite waard om €100 extra neer te tellen voor een I7 Proccesor?

En passen de AMD Phenom II X6 1090T en de Intel Core i7 875K beide op het Asrock 870 Extreme3 moederbord?

Kevin.

meschien had je mijn post nog niet gezien...

ook de 1090T is geen goede keuze voor gamen

het hoeft tog niet persee een I7 te zijn? de i5 2500 kost precies het zelfde maar presteert veel beter!

verder zit je nog op het oude Socket 1156 van intel te kijken je hebt het nieuwe socket 1155 al
heb je daar al eens naar gekeken?

kijk hier even

Laatst bewerkt:
zolang het moederbord socket 1155 is werkt het

welk moederbord hebben wij het over?

nee dat is socket AM3 daar passen alleen de nieuwe AMD cpu's op

deze zou er wel mee moeten werken klik

@Kevin92 : die Tweakerspagina zal vast wel aan een forum gekoppeld zijn. Wat houdt je tegen om de link van je topic hier, dáár te posten en eens te zien hoe er gereageerd gaat worden? Ik ga er zonder meer vanuit dat één van de mannen van Tweakers gaat reageren. Als je het ook nog in de vragende stijl brengt (iets van : mensen op de Helpmij raden mij deze processor af, terwijl jullie 'm voor een gaming machine aanprijzen.......dat snap ik niet goed) , dan denk ik dat je gaat smullen van de discussie daar (en mogelijk hier).

Laatst bewerkt:
Waar ik eigenlijk vanuit ga is dat de Tweakers BBG mensen gezocht hebben naar een processor die voor zoveel mogelijk taken geschikt is, en met het oog op de toekomst waarin games waarschijnlijk wel gebruik weten te maken van alle cores die een processor aanbiedt.

Voorlopig is dit nog toekomstmuziek en heb je de beste game-prestaties eerder bij een hogere snelheid per core, in plaats van een zo groot mogelijk aantal cores.
En juist daarom adviseren ik en de mede-Helpmij'ers in deze thread een Intel processor.

Natuurlijk, er is voor beide standpunten iets te zeggen: wellicht zullen spellen over 2 jaar veel beter omgaan met 6 cores dan de huidige generatie spellen.
Alleen op het moment is Intel heer en meester als het gaat om rauwe prestaties, en ik verwacht niet dat dit over 2 jaar heel erg veranderd zal zijn.
En als we iets adviseren is dat altijd gebaseerd op de gegevens en prestaties die nu bekend zijn, en niet op vermoedens.

Ik heb besloten om jullie advies op te volgen en te kiezen kiezen voor I7 en heb daarbij nu zelf een pc samengesteld. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie erop aan te merken hebben of wat voor eventuele verbeterpunten hebben.
Budget maximaal €1400 met alle randapparatuur en verzendkosten

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[202871]=1&product[14349]=1&product[350511]=1

Met vriendelijke groet.
Kevin

Laatst bewerkt:
Met dit systeem is (bijna) helemaal niets mis.
Als de chipset van het moederbord echter deze betreft, dan zou je het moederbord helemaal niet willen hebben. Ik denk zelfs dat áls het die chipset betreft, jij dat moederbord helemaal niet meer geleverd gaat krijgen.
Als ik deze zou kopen dan legde ik er nog een paar tientjes bij om het geheugen uit te breiden van 4 giga nu, naar 8 giga. Geheugen kun je eigenlijk nooit genoeg hebben.

Bij een monstertje zoals jij nu hebt uitgezocht, hoort eigenlijk ook een monsterlijke hoeveelheid geheugen.

Ik heb trouwens gezien dat in mijn linkje hierboven mijn eigen processor ook staat vermeld. Ik heb de 6850. Die blaast t.o.v. de door jou genoemde Amd processor nog een aardig deuntje mee. Weet dan dat de core 2 duo 6850 uit 2007 stamt en je vindt nogmaals de bevestiging dat de AMD die je oorspronkelijk had uitgezocht qua prestaties nu niet direct 'van nu' is.

Laatst bewerkt:
Hmmm dus al zou het moederbord zo'n chip bevatten dan zouden deze dus tijdelijk niet meer leverbaar zijn omdat ze worden teruggehaald door de fabrikant? Wat zou jou advies zijn in dit geval, wachten totdat er een oplossing voor het probleem gevonden is?

En buiten de chipset om ik heb vrij weinig verstand van de componenten van de computer, ik zag een hoop verschillende soorten voedingen en bespeurde grote prijsverschillen. De voeding die ik nu in het winkelmandje heb zitten was aanmerkelijk goedkoper, is deze dan kwalitatief wel goed genoeg voor zo'n systeem?

Verder is het inderdaad wellicht verstandig om een paar tientjes extra in het systeem te investeren, is het mogelijk om dit binnen het budget te houden? Kan er wellicht nog ergens op bespaard worden en wat vind je van de keuze van de gekozen videokaart?

En nog bedankt voor je reactie!
Gr. Kevin

Een ander moederbord zou het chipsetprobleem mogelijk op kunnen lossen (of idd. gewoon even wachten)
De videokaart is m.i. een prima keuze.
Die voeding is toereikend.
Nergens bezuinigen, gewoon een paar maanden doorsparen.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet helemaal hoe het nu met het moederbord zit want bij Azerty staat nog steeds op voorraad bij leverancier. Kan ik mijn pc nu gewoon bestellen zodat hij later geleverd wordt of moet ik wachten totdat er meer informatie is?

Klik hier voor de samenstelling van de PC, heb hem nog een klein beetje aangepast.

Groetjes,
Kevin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan