Aanschaf tweakers gamesysteem januari 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit, maar ook gelet op het bericht van Intel zelf : Klik, zou ik toch érg voorzichtig zijn als ik jou was. (zie ook de datum van het persbericht)

err 1 probleem je hebt nu tripple channel geheugen en je moederbord ondersteund alleen dual channel geheugen
meschien tog slimmer om voor 2 x2gb of 4 x2gb (of 2 x4gb, 4 x4gb) te gaan?
anders heb je prestatie verlies

Bedankt voor het uitleggen alleen ik begrijp het niet helemaal, had Azerty gemaild en die hebben me verteld dat het een goede samenstelling was. Zou je misschien mijn mandje aan kunnen passen dat de 6GB werkgeheugen er wel in gaat met bijv een ander moederbord.

Met vriendelijke groet,
Kevin.

Ik begrijp op mijn beurt jou weer niet. Je overweegt toch niet serieus om nú een x6x chipset based moederbord te kopen? Intel heeft bijna een miljard dollar gereserveerd voor een terugroep actie! De moederborden die nu bij bedrijven als Azerty liggen zijn allemaal uit de 'foute' serie. Zowel de link, alsmede het eigen persbericht van Intel zijn m.i. glas en glashelder, toch? Wacht een paar maanden en vraag bij aanschaf of het een mobo betreft uit de verbeterde serie of niet.

Laatst bewerkt:
@gast0225
hij heeft het over het ram hij gebruikt tripple channel geheugen voor Dual channel moederbord

Bedankt voor het uitleggen alleen ik begrijp het niet helemaal, had Azerty gemaild en die hebben me verteld dat het een goede samenstelling was. Zou je misschien mijn mandje aan kunnen passen dat de 6GB werkgeheugen er wel in gaat met bijv een ander moederbord.

Met vriendelijke groet,
Kevin.

en nee je zult hier dus geen tripple channel oftewel 6GB werkgeheugen in kunnen stoppen (het werkt wel alleen niet soepel want je bussbreedte verdubbeld niet)
als je het systeem soepel wilt laten lopen kun je alleen 2 x2gb, 2 x4gb of 4 x2gb, 4 x4gb gebruiken

en als je tog een moederbord wilt hebben die dit ondersteund kan je alleen Socket 1366 nemen en dat betekent dus dat je een andere processor moet nemen

tot zo ver ondersteunt alleen Socket 1366 tripple channel geheugen en jij hebt voor socket 1155 gekozen

Laatst bewerkt:
eh nee er zit nog steeds tripple channel geheugen in je setup

EDIT laat maar zie dat je het nu hebt aangepast :P

Haha dat had je snel gezien dan :P
Verkeerde linkje zat nog onder ctrl c, nu maar wachten op het moederbord :(

Groetjes!

Als ik nou nog een extra 100 euro in de pc zou steken, waar kan ik dat geld dan het beste insteken? Een ander moederbord? En is 8GB werkgeheugen niet een beetje overdreven?

Gr. Kevin

8gb is idd erg veel de games van tegenwoordig verbruiken niet meer dan 4GB
maar ga je veel multitasken en meerdere zware apps draaien is het wel handig
een sterkere videokaart kan altijd kijk eens naar de GTX580 of HD6970

Niet meer geld uitgeven, gewoon heel even wachten. Die chipproblemen zijn in notime verholpen.

@quabdor dat geld hoeft niet persee in een andere cpu gestopt te worden hoor...
en een sterkere videokaart kan geen kwaad?

Mee eens. Echter, het kan altijd beter en sneller. Er komt een moment dat het mooi is en gelet op de specs vind ik het systeem al heel netjes.

Ik heb verhalen gehoord dat een 6950 naar een 6970 geflashed kan worden, heeft dat nadelen dan? Of zijn er wel verschillen en is dat die €70 waard.

dat kon wel ja
maar volgens mij heeft amd daar nu iets tegen gedaan

Iemand die me kan vertellen over het nieuws met betreffende het moederbord want ik heb op internet gekeken en ben er niet echt wijzer van geworden. In de webshop zijn de moederborden nog steeds op voorraad @Leverancier. Hoe weet ik nou of ik straks een goede heb? En is er al iets meer over bekend?

Mvg
Kevin.

Al bij Intel op de website rondgekeken?
Het persbericht was van 31 januari, dan is het e.e.a. 14 dagen later echt nog niet voor de volle 100% opgelost.

Ik veronderstel ook niet dat alles is opgelost, mijn vraag was of er bijv. door Intel een termijn is gesteld waarin het probleem opgelost moet zijn of een voorspelling wanneer de eerste moederborden de deur uitgaan.

Maar hoe weet je straks of je een "Goed" of een "Fout" moederbord hebt?

Door iig bij een vertrouwde leverancier te kopen en er simpelweg naar te vragen : datum van inkoop. Er wordt verwacht dat met enkele maanden alle problemen zijn opgelost.
Als je dus ergens in mei je bestelling doet dan mag je aannemen dat............

Denk je ook eens een mooie aankoop te gaan doen loop je tegen dit probleem op.
Na ja er zit niks anders op denk ik dan afwachten en tegen die tijd heb je misschien wel weer een betere computer voor hetzelfde geld.

Bedankt voor je reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan