Aanschaf van een laptop voor MBO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flopseh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Goedendag heren en/of dames van helpmij.nl,

Ik vroeg mij af of jullie mij zouden willen helpen met een persoonlijk dilemma.
Ik heb voor komend schooljaar een laptop nodig die voldoet aan Leeuwenborgh z'n eisen.
Deze eisen zijn te vinden op: http://www.leeuwenborgh.nl/corporate/notebooks/paginas/specificaties-notebooks.aspx
Ik heb een budget van 500 tot 600 euro en het zou fijn zijn als ik d'r ook nog 's redelijk op kon gamen.
Wat voor laptop zou hier het beste voor zijn?

Ik weet niet of dit forum is bedoelt voor dit soort vragen dus als dit niet het geval is sorry.

Alvast bedankt,

Flopseh

Nou... als ik dat zo zie, voldoet eigenlijk alles wel, mits het ten minste op Windows 7 Home of beter loopt. Er zijn geen bijzondere eisen aan processor, geheugen of videokaart. De keuze is dan, ook met jouw budget, ruim genoeg.
Ik zou kiezen voor een 15" beeldscherm. Kleiner is niet erg handig om op te werken, en groter is niet handig om mee te nemen.

Wat betreft de accuduur moet je wel een beejte oppassen. Beste is dan een "zakelijke" laptop te kiezen. Nadeel van die laptops is wel dat ze doorgaans wat karig zijn uitgerust (want alle toeters en bellen die niet echt noodzakelijk zijn, gebruiken kostbare energie uit de accu). Een beetje bescheiden game moet op deze apparaten te doen zijn, al moet je geen wonderen verwachten.

Je zou bijvoorbeel een DELL kunnen overwegen. http://www.dell.com/nl/p/dell-express-inspiron-15-notebooks?~ck=mn
Als je er ééntje kiest uit de "express" selectie (kant en klaar), kan je voor jouw budget een mooi apparaat kopen.
Als je dan toch een upgrade wilt, kies dan voor meer geheugen, dan loopt het allemaal lekkker soepel. 4GB zou voldoende moeten zijn, maar met 8GB gaat het toch allemaal nét wat lekkerder.

Er zijn natuurlijk veel meer smaken dan alleen DELL. Wil je een beetje kwaliteit, kan je ook kiezen voor Acer, of HP/Compaq. Bedenk ook bij deze dat alle extra's aan multimedia-goodies energie vreten...

Hoi,

Dan zou ik voor de laatste gaan gewoon een prima merk en verders zou deze ook nog een goede optie zijn.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon voor die laatste ga gaan sinds die een accuduur van 4,5 uur
heeft en die wat jij nog voorstelde maar 2uur had.

Mijn vraag is hierbij beantwoord denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan