Aanschaffing nieuwe video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Icefuzion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Hallo,

Ik speel Call of Duty 4 op de allerlaagste settings. Mijn video kaart is een Nvidia Geforce 6600 GT, en dat is waarschijnlijk de oorzaak waardoor ik geen hogere settings kan gebruiken, want ik heb op de laagste settings al maar 20-25 FPS.

Nu zou ik graag een nieuwe video kaart kopen, maar het probleem is dat mijn computer al redelijk oud is en sommige hardware onderdelen misschien niet compatibel zijn met een nieuwe video kaart. Wel eigelijk weet ik het niet, dus vraag ik het hier :p.

Op een forum had ik gelezen over iemand die ook een nieuwe video kaart wou kopen, maar zijn voeding was niet hoog genoeg. Waarschijnlijk zal dit bij mij ook het geval zijn, maar ik heb geen idee hoe ik mijn voeding kan zien.:confused:

Hier zijn mijn andere system specs die ik wel tewetengekomen ben:
Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
CPU Type AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Moederbordnaam Gigabyte GA-K8VM800M v1 (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8380 K8M800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1536 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Video kaart NVIDIA GeForce 6600 GT (128 MB)

Ik heb op een tweedehands site al een NVIDIA GeForce 8500 GT gezien voor een lage prijs, maar ik twijfel nog of het compatibel is en/of het goed genoeg is voor games zoals Call of Duty 4.

Kan iemand me helpen?

Dank bij voorbaat :D

Jouw bord heeft PCi sloten wat ik heb kunnen zien en die 8500 heeft een PCi-E slot nodig !! ( ik hoop dat ik het goed heb)
Verder zal je voor je voeding je kast even moeten open maken dan kan je het zo zien.

@Raymond.... PCI voor videokaarten is wel heel erg acherhaald hoor. :p Als je even kijkt, heeft hij het zelf al gezegd: is het een moederbord met AGP aansluiting. Je zal dus een AGP-kaart moeten hebben.

Hoi !

Met alle respect: een Sempron 3000+ is ook niet echt een snelheidswonder !

Waar ik mee wil zeggen dat een super-game-kaart zinloos is in een Sempron.

Wat dacht je van eerst een processor-upgrade ?

De wet van de zwakste schakel, weet je wel !

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Je zult minimaal de upgrade moeten doen die harry snor voorstelde.
Elke andere upgrade is sowieso zonde van het geld.

Wellicht kan je beter gaan sparen voor een goede pc en het gelijk goed doen. Maar dat mijn mening hoor.. en ik kan niet in je portemonnee kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan