hallo allemaal,,
Ik ben bezig met het aanleggen van adsl bij mijn buurman.
Momenteel heeft hij isdn en wilt graag adsl.
Ik heb bij me thuis ook adsl aangelegd( we hadden ook isdn), maar de bedrading heeft een andere kleur dan normaal gesproken is. De draden van de isra naar NT1 kastje heeft aan de linkerkant een blauw/witte kleur en rechts blauw
Normaal gesproken is de linkerkant rood en rechts blauw.
( stond in boekje en had ik thuis ook)
De draden moet ik los maken uit het NT1 kastje. en in een koppeldoosje plaatsen.
Maar is het geen bewaar als ik de blauw/witte draad aan de rode draadje en de blauwe aan de blauw maakt. En dan moet ik een andere kabel van het koppeldoosje naar het NT1 plaatsen. Dus het rode draadje aan de linkerkant en het blauwe draadje aan de rechterkant.
Dit was eigenlijk mijn idee, om het zo op te losssen.
het maakt toch niet uit welke kleur bedrading het is, als het maar goed door verbonden wordt, of heb ik dat niet goed??
Kan ik het zo aanleggen, of moet er nog meer veranderd worden?
Of is dit een ander soort draad dan de normale rood/ blauw
Alvast bedankt voor jullie reactie..
Gr. niek
Ik ben bezig met het aanleggen van adsl bij mijn buurman.
Momenteel heeft hij isdn en wilt graag adsl.
Ik heb bij me thuis ook adsl aangelegd( we hadden ook isdn), maar de bedrading heeft een andere kleur dan normaal gesproken is. De draden van de isra naar NT1 kastje heeft aan de linkerkant een blauw/witte kleur en rechts blauw
Normaal gesproken is de linkerkant rood en rechts blauw.
( stond in boekje en had ik thuis ook)
De draden moet ik los maken uit het NT1 kastje. en in een koppeldoosje plaatsen.
Maar is het geen bewaar als ik de blauw/witte draad aan de rode draadje en de blauwe aan de blauw maakt. En dan moet ik een andere kabel van het koppeldoosje naar het NT1 plaatsen. Dus het rode draadje aan de linkerkant en het blauwe draadje aan de rechterkant.
Dit was eigenlijk mijn idee, om het zo op te losssen.
het maakt toch niet uit welke kleur bedrading het is, als het maar goed door verbonden wordt, of heb ik dat niet goed??
Kan ik het zo aanleggen, of moet er nog meer veranderd worden?
Of is dit een ander soort draad dan de normale rood/ blauw
Alvast bedankt voor jullie reactie..
Gr. niek