aansluiten beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanny

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hoi,

Ik heb hier een videokaart ATI Radeon 9250. Nu heb ik via de D-sub een crt beeldscherm aangesloten. Daarnaast zou ik graag nog een tweede crt beeldscherm aansluiten. Dit wou ik doen via de dvi uitgang. Om dat te doen heb ik een converter nodig. ik ben dus een gaan kopen maar nu blijkt dat die niet past. De converter heeft boven en onder de grote pin (dat breed plaatje aan een kant van de converter) 2 pinnetjes en die gaatjes zijn niet bij de uitgang van men videokaart aanwezig.
Bestaan er converters zonder die vier pinnetjes? Zo ja waar. En als dit niet bestaat hoe kan ik toch een crt beeldscherm aansluiten?

groetjes

DVI: Staat voor Digitale Video Interface. DVI kan een hogere resolutie en refreshrate aan dan de D-Sub kabel. Er zijn twee verschillende typen DVI-aansluitingen: DVI-I en DVI-D. Het verschil tussen DVI-I en DVI-D is dat DVI-I zowel analoog als digitale signalen aan kan en DVI-D alleen digitale signalen. Kanttekening is dat voor DVI wel een speciale aansluiting nodig is op je videokaart.

hoi,

ik weet dat er twee verschillen zijn, maar ik zoek dus een stukje die er voor kan zorgen dat ik mijn scherm met d-sub kan gebruiken op die dvi poort. Ik heb zo'n stukje gehaald maar het past niet omdat het poortje op men pc boven en onder het platte geleidertje geen gaatjes heeft dus gaat het er niet in.
Bestaat er zo'n ander convertertje zonder die vier pinnetjes?

Als je de reply van @mrmusic goed had gelezen, heb je dus een DVI-D, wat alleen een digitaal signaal geeft, daar werkt geen analoog scherm op, vandaar dat er geen verloop voor in.

Lees dit ook even.

ah dus kan ik ook onmogelijk een analoog crt scherm erop aansluiten, alleen een tft met dvi ingang?

Je hebt geen merk van je kaart opgegeven, alleen het type, dan kunnen we voor de zekerheid nog even kijken, maar het zal ook ongetwijfeld in de manual ervan staan.

Nou, alles wat ik kan vinden is dat er een DVI-I aansluiting op zit, maar dan zou dat verloopje moeten passen, die vaak ook meegeleverd worden, zoniet, dan is het toch een DVI-D, helaas.

Neem de kaart even mee naar een PC winkel, kunnen ze daar even kijken.

de Asus A9250GE/TD/128M heeft een DVI-I aansluiting

maar

de Asus A9250GE/TD/128M heeft een DVI-D aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan