Aansluiten diverse hifi-apparatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonba

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen en vertellen, hoe ik mijn hifi apparatuur het beste kan aansluiten als ik het volgende wil bereiken.
Ik zou graag: t.v. willen kijken met en zonder receiver, hetzelfde geldt voor de bluray/dvd-speler ook met en zonder receiver.

Mijn t.v. is de nieuwe Sharp Aquos lc60el635 met 4 hdmi aansluitingen en verder alles erop en eraan.
De receiver is van Onkyo type 609, hierop zitten 6 hdmi-in aansluitingen en 1 hdmi-out poort, 2 coaxiale en 2 optische digital aansluitingen.
Ik heb 5.1 en hd+digitale televisie van UPC via een box.

Ik dacht dat ik de bluray en de upcbox op de receiver kon aansluiten (hdmi-in) en dan via de hdmi (out) naar de tv.
Dat werkt ook wel maar dan heb ik geen tv als de receiver niet aan staat. Ik kom er niet echt uit.

Wouw, 60 inch.
Hoever zit jij dan van de tv af.???
Maar de tv zonder receiver lijkt mij niet wenselijk.
Het geluid van een platte tv is niet om naar huis te schrijven.
Om dan volledig van hd geluid te genieten heb je toch een receiver/home cinema set nodig.

Ja, dat klopt, ik heb dan ook een Onkyo 609 maar hoe moet ik het allemaal aansluiten?
ik wil ook tv kunnen kijken zonder de receiver aan te zetten, allebei moet dus kunnen.
Ik dacht altijd dat de hdmi-out van de receiver naar de tv er voor zorgde dat ik ook gewoon tv kon kijken zonder
de receiver aan te zetten, maar nu krijg ik een blauw scherm.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan