aansluiten dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

ketnet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2005
Hallo ik heb een probleem met het aansluiten van mijn nec nd3540 dvd brander.Mijn pc start niet op,hij geeft disk boot failure aan.En zelfs met opstart disk lukt het niet.Ik heb de dvd goed aangesloten.Het lichtje brand dus hij is niet stuk. Help :confused:

Hoe heb je hem aan gesloten?
eerst dvd drive ( master ) dvd brander ( slave ) misschien, heb je de master slave instelling wel ingesteld met de jumpers achter op de drive?

Met opstarten geeft hij bij"detecting primary master None aan .Ook bij slave.Maar je kan hem maar op 1 manier aansluiten ,toch ??

Je zult de master slave configuratie in moeten stellen achter op je drives door middel van jumpers.
Normaal staat de dvddrive als master en de writer als slave

naja, ik heb vandaag ook die NEC 3540 gekocht.....

hem hem dus aangesloten, met de 2de breed stukje van die kabel, eerste zit aan de cdrom

in bios:
secondary master = nec
secondary slave = detecteert hij niks, dus hij lees de cdrom niet, heb geprobeerd Alleen cdrom, dat werkt, alleen brander, werkt ook, maar als ik ze beide aansluit werkt het niet..

na 2 x ofzo proberen in het begin, zag ik wel die Nec in Deze computer in dat lijstje EN de cdrom, maar daarna ging hij telkens na 10 sec zelf weer opnieuw opstarten...

kan iemand mij helpen aub, kword gek :(

edit: owja en na elke keer dat hij automatisch zelf restart krijg ik een melding van dat windows net een ernstig fout is onderbegaan of zoiets in die richting :)

Laatst bewerkt:
niemand een idee hoe ik dit kan oplossen:confused:

tis opgelost hier, heb de ide kabels verwisselen met mijn 2 harde schijven, nu worden ze alle 4 gedetecteerd :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan