Aansluiten + Gebruiksaanwijzing SA-16

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvz

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hallo!,

ik heb paar dagen terug de Alesis SA-16 bestelt. Dit is een drummachine waarmee je beats kan maken.
Nu wil ik hem gebruiken maar geen idee hoe!!!
ik heb de snoeren er voor maar waar wat op moet worden aangesloten weet ik ook niet.
Ook, heb ik geprobeerd via internet te ontdekken hoe de alesis SA-16 werkt (wand er staan voor mijn gevoel geen samples in) alleen kon geen uitleg in het nederlands vinden.

Kan iemand mij helpen!!?

tim

koop je altijd dingen zonder te weten wat je nou eigenlijk koopt

als je beats/instrumentals wil maken ben je geloof ik beter af tegenwoordig met een software programma
dan met een losstaand apparaat

als je deze op je computer wil aansluiten heb je toch echt een nieuwe geluidskaart nodig en dan moet die ook nog asio drivers bezitten

geluidskaart heb je nodig om hem via midi te gebruiken dus op de geluidskaart moeten ook midi aansluitingen zitten

in deze drum computer zitten zelf al gewoon geluiden

wat je moet doen is de stroom er in pluggen en dan moet je er een paar boxen aanhangen

hoe je dat doet geen idee omdat ik niet precies weet welke aansluitingen heeft

als je misschien een link kan geven waar je hem vandaan hebt met foto,s en info kan ik je misschien wat beter helpen

ik dacht al ik kon ook alleen maar die vinden maar , in je eerste post heb je een typ fout gemaakt der staat SA-16

op de site kan je al zien dat er 233 sound in de SR-16 zitten

je hebt als het goed is 12 pads en daar kan je de geluiden inladen (zelf geen idee hoe dat moet)

je kan hem dus aansluiten via midi zoals ik al eerder beschreef

maar je kan hem ook gebruiken zonder midi

ik heb een filmpje gevonden waar iemand laat zien hoe hij het aansluit

Filmpje Alesis Sr-16

wat je moet kopen is waarschijnlijk een plug die van mini jack naar groot gaat ( weet niet precies hoe die dingen heten )

want dan kan je je boxen aansluiten , het ligt er ook een beetje aan wat voor boxen je hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan