Aansluiten HDD --> PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Heb hier een HDD thuis, die ik getest heb op 2 verschillende PC's, en beide willen simpelweg niet meer opstarten nadat de HDD verbonden is.
De ventilatoren starten simpelweg niet, PC doet niets.
Wanneer ik de HDD losmaak, werkt de PC weer correct.

Wat kan ik doen om deze HDD toch aan de praat te krijgen?

Is wat koffiedik kijken, kan namelijk aan een aantal zaken liggen:
a. Kortsluiting in het voedingsgedeelte van de hdd
b. Kapotte printplaat van de hdd

Nu weet ik niet of het voedingsgedeelte een onderdeel is van de printplaat, maar liefst is het dat wel want dan zou je kunnen proberen de printplaat van een exact dezelfde hdd (zelfde grootte/type/merk, het luistert echt nauw) te transplanteren naar de nu kapotte.

Natuurlijk heeft dit allemaal alleen zin als je data hebt op die hdd die enorm waardevol is en die je verder nergens meer (als backup) beschikbaar hebt, dus als dataredding.
In alle andere gevallen gewoon weggooien.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo

Kan ook nog jumpersetting zijn achter op de hd.
op de goede manier zetten.

groeten Cees.
:P

Je schrijft niet hoe je de schijf aansluit, maar ik neem aan via SATA.
Als de PC niet opstart met de schijf aangesloten, betekent dat er sluiting is in de elektronica.
Meestal een defecte ontkoppel condensator of overspanningsbeveiliging.

Het is een SATA HDD.

Jumper settings staan goed, op default. Zal hem idd eens opendraaien en kijken hoe het er dan uitziet, maar betwijfel dat het mogelijk is. Geen probleem, staat niets essentieels op.

Bedankt

Start op in uw BIOS en pas de opstart prioriteit aan. Zorg er voor dat het USB opstart apparaat *na* uw primaire harde schijf komt.

Schakel uw computer uit, plaats de harde schijf en start het systeem vervolgens opnieuw op, mogelijk helpt dit

Probleem heb ik niet kunnen verhlpen, had ook die oplossingen al geprobeerd karelizaac. Harde schijf is defect, geen probleem.

Heb je het niet gelezen?

Als de PC niet opstart met de schijf aangesloten, betekent dat er sluiting is in de elektronica.
Meestal een defecte ontkoppel condensator of overspanningsbeveiliging.

@AenA: Geen idee waarom je hier nog op reageert: Het ding is kapot, daar is de TS nu ook van overtuigd.

Het is niet zinvol om (verdere) tips te geven over WAT er mee kapot zou kunnen zijn en hoe het evt. te repareren, omdat op de harde schijf niets belangrijks stond, en (dus) de TS het advies van mijn eerste posting gaat opvolgen:
Natuurlijk heeft dit allemaal alleen zin als je data hebt op die hdd die enorm waardevol is en die je verder nergens meer (als backup) beschikbaar hebt, dus als dataredding.
In alle andere gevallen gewoon weggooien.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan