Goedemorgen,
Ik heb sinds kort een home cinema set en heb dit redelijk goed aan kunnen sluiten echter heb ik nog wel een vraagje.
Ik heb:
Tv: Samsung LE32S81B , HD ready, tv is 3,5 jaar oud.
home cinema : sony DAV-DZ330 (dvd speler en receiver/ versterker in 1)
console: Xbox 360
UPC digitale tv
UPC is middels scart aangesloten op mijn tv, dit werkt goed.
Xbox 360 is via optische kabel aangesloten op de surround set, dit werkt goed
tv had ik aangesloten op de surround met een HDMI kabel, dit werkte goed voor DVD's afspelen (beeld naar tv en geluid via de surround set zelf) maar ik kan het geluid van de tv niet via de surround krijgen op deze manier.
Dit is dus ook het probleem.
Waarschijnlijk is het probleem dat mijn TV geen audio return functie kent en dus geen geluid via de HDMI kabel naar mijn surround set kan sturen?
Mijn tv heb ik dus nu ook via scart aangesloten op de surround set. Nu heb ik dus wel geluid van mijn tv via de surround set.
Echter dan heb ik het volgende probleem:
Dan loopt het beeldsignaal van de dvd speler ook via de scart ipv de HDMI kabel, wat dus 'slechter' beeld oplevert (geen upscaling etc?)
Alvast bedankt voor jullie ideeen...
Ik heb sinds kort een home cinema set en heb dit redelijk goed aan kunnen sluiten echter heb ik nog wel een vraagje.
Ik heb:
Tv: Samsung LE32S81B , HD ready, tv is 3,5 jaar oud.
home cinema : sony DAV-DZ330 (dvd speler en receiver/ versterker in 1)
console: Xbox 360
UPC digitale tv
UPC is middels scart aangesloten op mijn tv, dit werkt goed.
Xbox 360 is via optische kabel aangesloten op de surround set, dit werkt goed
tv had ik aangesloten op de surround met een HDMI kabel, dit werkte goed voor DVD's afspelen (beeld naar tv en geluid via de surround set zelf) maar ik kan het geluid van de tv niet via de surround krijgen op deze manier.
Dit is dus ook het probleem.
Waarschijnlijk is het probleem dat mijn TV geen audio return functie kent en dus geen geluid via de HDMI kabel naar mijn surround set kan sturen?
Mijn tv heb ik dus nu ook via scart aangesloten op de surround set. Nu heb ik dus wel geluid van mijn tv via de surround set.
Echter dan heb ik het volgende probleem:
Dan loopt het beeldsignaal van de dvd speler ook via de scart ipv de HDMI kabel, wat dus 'slechter' beeld oplevert (geen upscaling etc?)
Alvast bedankt voor jullie ideeen...