aansluiten home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisbos

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Ik heb een sony RDR-HX725 als dvd recorder en een sony HT-SS1000P als receiver.
Mijn tv is een samsung PS51D530. Nu zit er op deze tv 1 scart-aansluiting en 2 HDMI-aansluitingen. Geen tulp-aansluiting of iets dergelijks.

Nu zou ik graag dvd's willen bekijken met het geluid van de home cinema set en ook als ik films bekijk die op tv zijn die mogelijkheid hebben.

Ik heb de dvd recorder via scart op de tv aangesloten, maar hoe moet ik dit nu met de home cinema set doen?

Ik heb trouwens geen decoder, maar maak gebruik van ci+.

Bij voorbaat dank,

Dennis

Laatst bewerkt:
Welkom bij Helpmij,

Weet je ook wat een AUX kabel is? wellicht dat je dit eens kunt proberen!:thumb:
dan heb je een kabel met 1 zwart en 1 rode tulpstekker aan de ene kant en aan de ander een stekker dat is een 3,5mm jacket [net zoiets als waar je je oortjes in je ipod/mp3/telefoon doet enz... die doe je dan in de tv [ga er vanuit dat je tv wel een gaatje heeft voor koptelfoons. en die zwart rode sluit je dan op je dvd speler aan, dan zet je je dvd speler op AUX [als ie daarover beschikt] en dan heb je tv geluid wat door je cinema set komt:)

Bedankt voor je reactie.

Als ik op zo'n kabel zoek, zie ik ook vaak wit/rood.
Maar het moet dus zwart/rood zijn?
En dan zouden mijn dvd's en als ik gewoon tv kijk over de set(surround) kunnen gaan?

Laatst bewerkt:
Nee hoor dat maakt niks uit. of ie nu wit of zwart is. bij gameconsoles zie je t ook vaak: rood wit geel aansluiting, rood en wit is voor audio links en rechts. maar wit of rood maakt niet uit. ja, als je dvd speler tenminste over aux beschikt!!

ja maar je moet je DVD speler/homecinema set wel aan zetten. weet je trouwens zeker dat ie dat ondersteund?! want anders wil het niet, hij doet dan die 3,5mm jacket in je koptelefoongat van de televisie dus dan gaat t geluid daardoor naar je cd speler en komt t uit de boxjes. je moet t zien als hele grote oortjes/koptelefoon. ja die link die je gaf dat is wat ik bedoel

Mijn dvd speler en home cinema set zijn twee aparte apparaten.
dan hoef ik de dvd speler toch niet aan te doen als ik tv wil kijken met geluid uit de boxjes?
Ik kan niet vinden of aux wordt ondersteund.
Ik had alles op mijn oude tv wel goed lopen, alleen heb ik dus die kleurtjes (tulp geloof ik) nu niet meer op de tv zitten.

dan bedoel ik jou cinema set. als je daar het geluid van de tv wilt op aansluiten. op je afstandsbediening staat wel een knop met aux als deze dat heeft [meestal bij: tuner dvd aux] daar maar hoeft niet perse daartussen te zitten

aux staat er niet tussen, maar toen ik nog de oude tv had, had ik het geluid via de boxjes door op de home cinema set op video 1 of video 2 te zetten(welke precies weet ik niet meer). deze staan wel bij de knoppen tuner/dvd/enz. Is dit misschien wat je bedoelt?

daar heb ik geen ervaring mee. dat zou wel kunnen als dat inderdaad net zoiets is dan moet dat kunnen ja,maar daar heb ik verder niet veel kaas van gegeten

vraagje

hey

ik heb een probleem ik krijg geen geluid door me boxen als ik tv kijkt
ik heb geen optische aansluiting op de dvd zitten maar wel op de tv
ik heb geen koptelefoon ingang dus zown aansluiting werkt niet

jullie nog tips laat me het weten

ik weet geen manier meer hoe het gaat lukken

er komt wel geluid over de boxen als je dvd speelt of radio luister

ik heb alles geprobeerd over de tulpen niks over scart niks

groeten glibber

tv = lg 32pg6000

home cinema = Sony DAVTZ135