aansluiten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rood143

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Ik heb een ( ziggo) modem met kabel naar mijn pc. Werkt voortreffelijk!. Ik wil nu deze kabel ook aansluiten op mijn laptop., dus ik dacht een splitter en 2 korte kabeltjes ( waarvan 1 dus naar de pc en de andere af en toe naar mijn laptop). Dit werkt echter niet. Ik krijg de melding. Geen lan verbinding. Wat doe ik ook doe . Iemand die advies kan geven???

een gewone splitter zou niet gaan werken. want zo ver ik weet levert het kasje van ziggo maar 1 ip adres. dus als je een splitter gebruikt zou et niet werke. je zou egt een router moeten gaan gebruiken wil je dit laten werke

Suc6

laptop

Ziggo geeft de mogelijkheid om op 1 kabel 2 verschillende computers aan te sluiten. Als ik de kabel uit mijn Desktop haal en aansluit op mijn laptop heb ik onmiddelijk een goede verbinding, dus het moet aan iets anders leggen. Ook als ik slechts 1 kabeltje van de splitter gebruik, heb ik geen verbinding. dus......????????????????

Hoi !

Zoals hier al gezegd: ik weet niet wat Ziggo je wijsgemaakt heeft, maar ik neem aan dat je het Motorola-modem hebt ?

Dan heb je echt een router nodig; een splitter gaat niet werken !

Wil je dat niet, dan kan je met een dubbele netwerkkaart in 1 PC en een z.g. crosslink kabel werken.

Het nadeel hiervan is dat de PC met de dubbele netwerkkaart altijd aan moet staan als je met de andere op internet wilt.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zoals hier al gezegd: ik weet niet wat Ziggo je wijsgemaakt heeft, maar ik neem aan dat je het Motorola-modem hebt ?

Dan heb je echt een router nodig; een splitter gaat niet werken !

Wil je dat niet, dan kan je met een dubbele netwerkkaart in 1 PC en een z.g. crosslink kabel werken.

Het nadeel hiervan is dat de PC met de dubbele netwerkkaart altijd aan moet staan als je met de andere op internet wilt.

Greetz,

Harry.

Juist, want ik heb het zelfde geprobeert bij mijn vader en bleek niet te werke. en een router was de oplossing dan werkt et wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan