Aansluiten modem telfoonkabel vs. internetkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjorsU

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik heb een abonnement van Online Goedkoop Internet afgesloten wat werkt via een modem op de telefoonaansluiting. Mijn telefoonaansluiting zit op de begane grond, ik wil internet op zolder. Maakt het uit hoe ik het aansluit?

Ik zie twee mogelijkheden:
A. Telefoonlijn van begane grond naar zolder leggen. Modem op zolder naast de PC en korte internetkabel van de modem naar de PC.

B. Modem naast de telefoonaansluiting plaatsen. Kort telefoonsnoertje van telefoonaansluiting naar modem. Vervolgens internetkabel van modem op de begane grond doortrekken naar zolder en in de PC steken.

Wellicht dat een van de twee opties een tragere verbinding oplevert ofzo. Heb hier geen verstand van. Kan iemand mij helpen?

Voor optie 2 zou er geen trage verbinding komen.
100BASE-T kan een lengte van 100m afleggen, daarna kom je wel in de problemen.

Is draadloos geen oplossing voor jou probleem?
Want anders zou je het aantal meter kabel moeten halen zonder de connectoren, zodat je geen grote gaten hoeft te boren en zelf later de connectoren er op zetten.

Welkom op Helpmij...

Mijn situatie is A.Ook ik zit met de pc boven.Modem staat dus bij de pc.Wel makkelijk als er een keer een storing is oid.Scheelt je heen en weer lopen.:D

Ik heb wel een kabel getrokken btw.

Optie A geniet inderdaad ook mijn voorkeur. Ik heb al leidingen liggen waar ik kabels door heen kan trekken. Dat is dus de meest praktische en makkelijke (Dunnere telefoonkabel) werkwijze.
Alleen krijg ik op basis van antwoord van Westsidemg het idee dat optie A een tragere verbinding creert. Dit is bij frankwannet niet het geval? (ik neem aan de je ook met telefoonkabel hebt doorgetrokken?).
Graag uitsluitsel. Alvast bedankt.

Nee dit is niet het geval.Ik heb geen tragere verbinding.Eerlijkheids halve gebied mij te zeggen dat ik niet precies weet wat voor kabel gebruikt is.Deze kabel is gelegd door mijn ex-schoonvader die bij kpn werkt.Kabel komt dus uit zijn busje.(sssst)Ziet mij uit als een normale kabel.

Wat betreft gemak modem bij pc,simpel voorbeeld:afgelopen zaterdag had ik storing.Ik kon nauwelijks internet op.Mail,msn ging wel.Buitendse sites redelijk,NL sites niet op te komen.
Met een mede lid van Helpmij via msn tot een oplossing proberen te komen.Dan moet je handelingen doen als resetten en firmware erop zetten.Vind ik het toch makkelijk dat modem bij me staat.
Heb wel aan de praat gekregen die dag.Sinds gister wel een nieuw modem ontvangen.

Oke, dan ga ik het gewoon proberen met een reguliere telefoonkabel naar zolder. Bedankt voor jullie antwoorden/hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan