aansluiten router lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kittyy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Sinds een maand hebben wij een router gekocht om een draadloze verbinding met mijn macbook te maken.
Het is de bedoeling dat 1 laptop gewoon met netwerkkabel kan blijven draaien en dat daarnaast een draadloze verbinding kan worden gemaakt met een macbook. Ook zou het fijn zijn als er naast de laptop met netwerkkabel ook gegamed kan worden online met netwerkkabel.

Onze internetprovider is ziggo en we hebben de volgende router
http://www.sitecom.com/Wireless-Gigabit-Router-300N/WL-351/p/756.

We hebben het meerdere keren geprobeerd maar we komen wel in de router, hebben alles ingesteld volgens handleiding maar de normale laptop maakt geen verbinding met internet via de router met netwerkkabel.

Kan iemand me helpen?

Ik neem even aan dat je voorheen met slechts 1 computer aan internet was verbonden. Als dat zo is dan moet je het volgende doen.

De Ziggo modems gebruiken een specifieke instelling die je verder niet handmatig kunt wijzigen. Wat je doet is het volgende.

Zet het Ziggo modem uit
Koppel je pc's en mac van de Sitecom router af
Sluit alleen de Router op het modem aan met een netwerkkabel
Zet eerst de router aan
Hierna het modem
Wacht 5 minuten
Hierna kun je de computers aansluiten en zou je vanaf alle plekken internet moeten hebben

zou het ook aan de laptop kunnen liggen? dat deze te oud is/gereboot moet worden of

zou het ook aan de laptop kunnen liggen? dat deze te oud is/gereboot moet worden of iets anders? onderstaande werkt namelijk niet.

Ik neem even aan dat je voorheen met slechts 1 computer aan internet was verbonden. Als dat zo is dan moet je het volgende doen.

De Ziggo modems gebruiken een specifieke instelling die je verder niet handmatig kunt wijzigen. Wat je doet is het volgende.

Zet het Ziggo modem uit
Koppel je pc's en mac van de Sitecom router af
Sluit alleen de Router op het modem aan met een netwerkkabel
Zet eerst de router aan
Hierna het modem
Wacht 5 minuten
Hierna kun je de computers aansluiten en zou je vanaf alle plekken internet moeten hebben

Naar mijn weten is het ook eerst alles uitzetten en dan als 1e het modem aan en als die online is pas de router aansluiten.

Het feit dat het bekabeld ook niet werkt moet je het denk ik in de router zoeken.

Het feit dat je 'in' de router kunt komen betekent dat je verbinding daar naartoe in orde is. Het ligt dus niet aan de laptop/computer of wat dan ook.

Ik gooi nog even wat ideeën in de lucht, want dit zou feitelijk zo uit de doos moeten werken.
-Krijgt de router een DHCP adres aan de internetkant (WAN).
-Is alles echt van de stroom geweest. Het Ziggo modem onthoud namelijk slechts 1 apparaat waarmee hij kan communiceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan