aansluiten Sony audio/dvd apparatuur in combinatie met satelliet ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielfr

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2013
Op mijn SAT-801 Digitale HD Satelliet Receiver van M7 heb ik mijn nieuwe Sony HD 40HX750 TV (voor het beste beeld) aangesloten op de HDMI uitgang. Kan ik op de TV-Scart uitgang van de M7, om op te nemen, mijn Sony RDR-HX900 DVD recorder aansluiten op de Line3/Decoder of moet dat op de Line1-TV? En kan ik, om radio via de satelliet te beluisteren, op de S/PDIF uitgang van de M7 mijn Sony STR-DB900 Receiver aansluiten met een coax-kabel met cinch/tulp-stekkers en zo ja, op welke ingang op de receiver of moet dat op een andere manier? Overigens vraagt de instelling op zowel receiver als recorder ook waarschijnlijk nog wel de nodige aandacht. Vast bedankt voor jullie deskundige advies.

Je zou het gewoon es moeten proberen, de scart van de sat-ontvanger naar je dvd-recorder ... kies hierbij voor Line3 .. (Bij opname kiezen voor Line3 uiteraard)
Radio kun je denk ik het beste beluisteren zonder tussenkomst van je dvd-recorder, sluit daarvoor de S/PDIF uitgang op de S/PDIF ingang van je receiver .. (mij onduidelijk waarom het met een COAX moet, tzijn immers tulp-pluggen)

Tulp=Cinch Cinch='diodesnoertje' = 2aderig.... Kort gezegd: simpel tweelingsnoer doet het ook ....

Voor COAXkabel heb je immers COAXstekkers, en die passen weer niet in de 'coaxiale' uitgang ...

"Diodesnoer" is ook co-axiaal. :)
De verwarring zit hem in dat we met COAX kabel vaak een antenne kabel (al dan niet met F connectoren) bedoelen.
Maar een coax kabel is niet meer of minder dan een kabel bestaand uit een kern en afscherming (concentrisch).
Met tweelingsnoer wordt (vaak) twee aparte (niet afgeschermd) draden bedoeld. Deze zijn gevoelig voor storingen van buiten af (niet afgeschermd).

Duidelijk voor mij! Als T(opic)S(tarter) er ook mee geholpen is ? we wachten het af ..

Met jou (whittey) uitleg #2 :thumb: en een passend kabel (juiste connectoren) komt dat vast wel goed. :)

Met jou (whittey) uitleg #2 :thumb: en een passend kabel (juiste connectoren) komt dat vast wel goed. :)

BB64 & Whittey: dank voor jullie snelle reactie en tips. Hier erg druk dus vertraagd antwoord van TS.... Mijn receiver heeft meerdere ingangen maar geen S/PDIF. Kan het zijn dat die ook wel anders genoemd wordt? Zal dan snoer gaan kopen en eea proberen. Ga daarna verder "worstelen" en zal jullie verder informeren.

Hallo BB64,

Wat een goede links! Op de digitale COAX IN DVD ingang op mijn receiver, heb ik al een Coax kabel (IXOS WBT-105) vanaf mijn DVD, zodat ik geluid heb als ik DVD wil kijken (of opgenomen TV programma). Of moet ik die aansluiting dan veranderen?

Je zou voor de digitaal geluid van de DVD kunnen kiezen voor een optisch kabel.
Op zowel de DVD zit een optical als op de reciever. (Kun je bestaande kabel voor bovenstaande gebruiken.)
Als optisch kabel moet je vragen naar een z.g. Toslink kabel.

Je zou voor de digitaal geluid van de DVD kunnen kiezen voor een optisch kabel.
Op zowel de DVD zit een optical als op de reciever. (Kun je bestaande kabel voor bovenstaande gebruiken.)
Als optisch kabel moet je vragen naar een z.g. Toslink kabel.

Beste beide experts. Inmiddels alles volgens jullie prima tips, aangesloten. Echter, als ik nu met mijn recorder wil opnemen lukt dat niet. De recorder herkent geen kanalen en ook de klokinstelling niet. Via snelinstelling kanalen wil zoeken, vindt hij niks. Wat is er loos?

Zoals ik ik post #2 al zei, moet je de recorder op de LINE ingang zetten, het ding vind nu immers geen kanalen omdat de antenne aansluiting (je hebt immers schotel) niet via de HDD-recorder gaat
daarvoor is de schotelontvanger ..
Je kan dus alleen maar het kanaal opnemen wat je op dat moment ook ziet op de TV ..
Klok-instelling moet je zelf istellen ...

Nogmaals, je moet via de externe ingang opnemen( kies L(ine) 1-2-3 of Ext 1-2-3)
Het apparaat staat er nu niet meer 'tussen' zoals bij de oude TV-aansluiting, maar hangt er nu 'aan'

Zoals ik ik post #2 al zei, moet je de recorder op de LINE ingang zetten, het ding vind nu immers geen kanalen omdat de antenne aansluiting (je hebt immers schotel) niet via de HDD-recorder gaat
daarvoor is de schotelontvanger ..
Je kan dus alleen maar het kanaal opnemen wat je op dat moment ook ziet op de TV ..
Klok-instelling moet je zelf istellen ...

Nogmaals, je moet via de externe ingang opnemen( kies L(ine) 1-2-3 of Ext 1-2-3)
Het apparaat staat er nu niet meer 'tussen' zoals bij de oude TV-aansluiting, maar hangt er nu 'aan'

Ben ik weer. Klok handmatig ingesteld, is dus nu ok.
Opnemen lijkt nu ook te lukken want in de "titel-lijst" op de recorder zie ik op mijn TV ook daadwerkelijk het opgenomen programma staan. Echter: bij afspelen is er geen beeld en geen geluid. Is wellicht een instelling op de recorder? Sorry voor mijn onhandigheid in dit hele verhaal maar ik leer elke keer weer.

Ik zou de handleiding van de DVDrecorder er maar es op na slaan, daarin staat zoiets beschreven ..

Beste Experts! Gejuich hier in huis. Had lijn 3 ingang op decoder staan en niet op RGB. Alles doet het nu. Geluid is wel wat doffer en zachter.
Bedankt voor jullie adviezen en geduld. :thumb:

Lang leve de gebruiksaanwijzing ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan